همشهری‌آنلاین: قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران از ارائه برنامه سوم توسعه به صحن شورای شهر در اول مهر خبر دارد.

امیر آریازند، قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنوشت، در تشریح آخرین وضعیت برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهار کرد: به زودی درباره برنامه سوم توسعه شهر تهران توافق نهایی انجام خواهد شد و برنامه در سی و یکم شهریور چاپ می‌شود تا در نشست اول مهر شورای شهر تقدیم اعضای شورا شود.

برنامه پنج ساله سوم تهران از ماه‌ها قبل در معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران در حال بررسی است؛ برنامه ای که بر اساس آن قرار است، اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌ها در یک افق ۵ ساله با توجه به راهبردهای منابع مالی، انسانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات مشخص شود.

حالا قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران هم گفته است، برنامه سوم توسعه در مرحله پایانی قرار دارد و روز اول مهر به اعضا شورای شهر تهران تقدیم می‌شود و پس از آن، مراحل تصویب برنامه با نظر اعضا شورا انجام خواهد شد.

آریازند با بیان این‌که برنامه سوم توسعه شهر تهران در کمیسیونهای تخصصی بررسی و در نهایت در صحن شورا به تصویب خواهد رسید؛ گفت: بنای ما بر این است که تا پیش از تدوین بودجه سال 98 ، برنامه سوم توسعه نهایی و تصویب شده باشد.

او درباره مساله توانمندسازی زنان در برنامه سوم توسعه شهر تهران هم توضیح داد: بحث توانمندسازی زنان در برنامه سوم بسیار مفصل و از جوانب مختلف بررسی شده است.

به گفته آریازند، يكي از جوانب بررسي شده اين است كه برای توانمندسازی زنان هم در داخل سازمان شهرداری به چه تغییراتی نیاز است و هم در کل شهر تهران. درواقع بحث زنان یکی از مسائل اصلی ما در تدوین برنامه بوده‌است.

به تازگی زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفته است: 18 عضو شورا در نامه‌ای از مدیریت اجرایی شهرداری تهران درخواست کردند تا در برنامه سوم توسعه سهم زنان در عرصه مدیریت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 416587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha