شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

«نام شما در لیست محتکران قرار گرفته و دستور توقیف انبارتان صادر شده است.» این ترفند ۳مأمور قلابی برای اخاذی از انبارداران بود.

متهمان

به گزارش همشهری، اوایل تیرماه امسال 3مرد وارد مغازه کفش‌فروشی حوالی بازار تهران شدند. یکی از آنها پرونده به‌دست داشت، ‌دیگری گاز اشک‌آور و نفر سوم بی‌سیم و تجهیزات نظامی. آنها خودشان را مأمور معرفی کردند و به صاحب مغازه گفتند نام شما در لیست محتکران قرار گرفته و گزارش شده که مقدار زیادی کیف و کفش در انبارتان احتکار کرده‌اید.

آنها با این ترفند 300میلیون تومان از این صاحب مغازه اخاذی کردند و از مغازه خارج شدند. چند روز بعد وقتی پسرجوان موضوع را برای مغازه‌داران دیگر تعریف کرد، مشخص شد که وی فریب مأموران قلابی را خورده و با مراجعه به پلیس از آنها شکایت کرد. شاکی می‌گفت که مأموران قلابی حتی مدعی شده بودند که اگر به آنها پول ندهد ممکن است به‌عنوان مفسد اقتصادی اعدام شود.

در این شرایط گروهی از مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی رسولی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند. درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت شکایت مشابه دیگری پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان می‌داد متهمان به‌صورت سریالی دست به باج‌گیری از طعمه‌های خود می‌زنند.

آنها این‌بار به یک فروشگاه مواد شوینده و لوازم بهداشتی رفته و تحت عنوان اینکه شما محتکر هستید و پرونده اقتصادی برایتان تشکیل شده، اخاذی کرده بودند. کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته فیلمی به‌دست آوردند که در آن مأموران قلابی در حال صحبت با یکی از کارگران بازار بودند.

همین سرنخ کافی بود تا مرد کارگر بازداشت شود و راز اخاذی‌های سریالی را فاش کند. مردی که دستگیر شده بود اکثر مغازه‌دارها را می‌شناخت. او اعتراف کرد که مدتی قبل با متهمان آشنا شده بود. وی گفت: آنها به من گفتند اگر آمار و اطلاعات مغازه‌داران و آنهایی که انبار داشته و وضع مالی خوبی دارند را در اختیارشان قرار بدهم پول خوبی می‌دهند.

من هم حاضر شدم با آنها همکاری کنم. اطلاعات مغازه‌دارهایی را که می‌دانستم در انبارشان کالای زیادی دارند در اختیارشان قرار دادم. وی ادامه داد: آنها نیز در ازای این 2سرقت 38میلیون تومان به من پول دادند. آنها قصد دارند به همین شگرد به یک مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی و بعد به فروشگاه مواد غذایی بروند.

با اطلاعاتی که این کارگر در اختیار مأموران قرارداد، آنها موفق شدند 2 نفر از مأموران قلابی را سر بزنگاه و پیش از اینکه وارد مغازه آرایشی و بهداشتی شوند دستگیر کنند. آنها در بازجویی‌ها به باج‌گیری‌های سریالی در پوشش مأمور قلابی اقرار کردند.

یکی از آنها گفت: وقتی در اخبار دستگیری محتکران را شنیدیم ایده باج‌گیری با این ترفند به ذهنمان خطور کرد. برای اجرای این نقشه، کارگر بازار را شناسایی کرده و از او آمار و اطلاعات مغازه‌دارانی را که انبار داشتند گرفتیم.

فکر می‌کردیم طعمه‌هایمان هرگز متوجه نقشه ما نشده و شکایت نمی‌کنند اما تصورمان اشتباه بود. متهمان دستگیر شده برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی جرایم احتمالی در اختیار مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تلاش برای دستگیری چهارمین متهم فراری ادامه دارد.

کد خبر 416535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha