پشت‌پرده سرقت از ۲ راننده ترکیه‌ای در تهران، زنی معروف به «خاله‌شهلا» بود که برای رسیدن به لیر و دلارهای ۲ راننده ترانزیت، ۲ شرور اجیر کرده بود.

متهمان

به‌گزارش همشهری، چند روز پیش افرادی که برای تفریح به پارک چیتگر رفته بودند، پای درختی 2مرد را دیدند که غرق در خون روی زمین افتاده بودند. هر دو به‌شدت زخمی شده و از حال رفته بودند اما هنوز نفس می‌کشیدند. رهگذران با اورژانس تماس گرفتند و 2 مرد مجروح برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

آنطور که مشخص بود، مردان مجروح ایرانی نبودند و به‌نظر می‌رسید اهل ترکیه باشند. اگرچه آنها بر اثر ضرب و شتم شدید دچار خونریزی داخلی شده بودند اما با کمک پزشکان از پرتگاه مرگ به زندگی بازگشتند و راز عجیبی را فاش کردند. مردان زخمی به سختی می‌توانستند فارسی صحبت کنند و می‌گفتند اهل کشور ترکیه هستند و 2جوان شرور ایرانی آنها را به این روز انداخته‌اند.

یکی از آنها درخصوص جزئیات حادثه گفت: من و دوستم هردو راننده ترانزیت هستیم و سال‌هاست که از ترکیه به ایران و از ایران به ترکیه محموله‌های باری جا‌به‌جا می‌کنیم. گاهی هفته‌ها در ایران می‌مانیم و مدتی قبل از طریق فردی به زنی به‌نام شهلا که معروف به خاله شهلا بود، معرفی شدیم.

از آن روز به بعد هر وقت به ایران می‌آمدیم، به خانه خاله شهلا می‌رفتیم و شب‌ها آنجا می‌ماندیم و مواد مصرف می‌کردیم. وی ادامه داد: آخرین‌بار که به تهران آمدیم و به خاله شهلا زنگ زدیم، گفت هزینه مواد بالا رفته و به‌شدت گران شده است. او گفت از این به بعد پول مواد را به لیر یا دلار حساب می‌کند. او با ما در پارک چیتگر قرار گذاشت و تأکید کرد که هرچه دلار و لیر داریم با خودمان بیاوریم که به‌عنوان وثیقه از ما بگیرد.

وقتی به پارک رسیدیم، به‌جای شهلا، 2پسرجوان را دیدیم که به سمت من و دوستم حمله‌ور شدند و تا حد مرگ کتکمان زدند. به حدی که از هوش رفتیم و اگر مردم به دادمان نمی‌رسیدند، قطعا جانمان را از دست می‌دادیم. وقتی در بیمارستان به هوش آمدیم متوجه شدیم که 2مرد ضارب، دلار، ‌لیر، پول ایرانی، گوشی موبایل، ساعت و دستبند و گردنبندهای طلایمان را سرقت کرده‌اند. ما احتمال می‌دهیم که همه این نقشه‌ها را خاله شهلا کشیده و او در این ماجرا دست دارد.

  • دزدان اجیر‌شده

پرونده‌ای درخصوص این حادثه تشکیل شد‌ و پیش روی قاضی بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت قرار گرفت‌. برای پلیس محرز بود که خاله‌شهلا در این ماجرا نقش دارد. به همین دلیل وی بازداشت شد و در بازجویی‌ها به اجیر‌کردن 2ضارب اقرار کرد اما گفت قصد سرقت نداشته است.

وی گفت: 2مرد ترکیه‌ای هر وقت به ایران می‌آمدند، خانه‌ام را به آنها اجاره می‌دادم اما آخرین بار قصد تجاوز به مرا داشتند. به همین دلیل 2پسر جوان را که از اشرار محله‌مان هستند، اجیر کردم تا آنها را کتک بزنند و انتقام بگیرند. درواقع می‌خواستم زهرچشم بگیرم اما خبر نداشتم که 2شرور اموالشان را سرقت می‌کنند.

به‌دنبال اعترافات خاله‌شهلا و با راهنمایی او، 2شرور اجیر‌شده به‌دام افتادند. اعتراف آنها با گفته‌های زن جوان تفاوت داشت. متهمان می‌گفتند این زن آنها را اجیر کرده تا اموال مردان ترکیه‌ای به‌خصوص دلار و لیرهایی که همراهشان بود را سرقت کنند. وقتی زن جوان با 2سارق مواجهه حضوری شد، ناچار شد حقایق را بیان کند.

وی گفت: مدت‌ها بود که مردان ترکیه‌ای را می‌شناختم. از سوی دیگر می‌دانستم کارشان انتقال محموله‌های باری به کشورهای مختلف است و وضع مالی خوبی دارند. ضمن اینکه حقوقشان به دلار بود و با توجه به گران‌شدن بیش از حد دلار و لیر از آنها خواستم برای تسویه‌حساب دلار یا لیر پرداخت کنند.

از سوی دیگر می‌دانستم که همیشه همراهشان دلار و لیر است به همین دلیل 2نفر از اشرار محل را اجیر کردم تا اموالشان را سرقت کنند. اموال مسروقه را هم پس از سرقت میان خودمان تقسیم کردیم.خاله‌شهلا و سارقان اجیر‌شده برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان احتمالی دیگر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند.

کد خبر 416418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha