همشهری آنلاین: روایت ناخوشایند باب وودوارد از دوران زمامداری دونالد ترامپ در کاخ سفید در نخستین روز ورود به بازار کتاب آمریکا بیش از ۷۵۰ هزار نسخه فروخت.

کتاب ترس

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، با اينكه رئيس‌جمهوري آمريكا را «ترس: ترامپ در كاخ سفيد» به يك «لطيفه» تشبيه كرده بود اما به نظر مي‌رسد نگاه مردم به كتاب تازه افشاگر واترگيت چندان به ترامپ نزديك نيست و آنها ترجيح مي‌دهند خودشان بخشي از اين «كمدي» باشند. سايمن اند شوستر «ترس» را روز 11 سپتامبر روانه بازار كرد كه شايد اين هم كنايه‌اي باشد به فروريختن بنيان‌هاي دموكراسي در آمريكا در سالروز فروريختن برج‌هاي دوقلوي نيويورك.

ناشر «ترس» با توجه به استقبال بسيار خوب مردم سفارش چاپ نهم آن را به چاپخانه فرستاده و به اين ترتيب كتاب وودوارد در همين هفته اول يك ميليون و 150 هزار نسخه در بازار پخش شده است. جاناتان كارپ، رئيس سايمن اند شوستر درباره استقبال مردم از «ترس» گفت: «كتاب وودوارد با قدرت يك پديده فرهنگي فروش مي‌رود و مردم به تمام نسخه‌هاي چاپي، الكترونيكي و صوتي آن روي خوش نشان داده‌اند.»

نام وودوارد در افشاي رسوايي واترگيت در 1972 بيش از همه با كارل برنستين، همكارش در روزنامه واشنگتن‌پست گره خورده است. اين روزنامه‌نگار 75 ساله در تازه‌ترين ماجراجويي سياسي خود سراغ ترامپ رفته و اوضاع كاخ سفيد را دوران او افشا كرده است. به گفته مديران كتابفروشي زنجيره‌اي بارنز اند نوبل، آخرين استقبال خيره‌كننده مردم از يك كتاب مربوط به بزرگسالان به سال 2014 و انتشار «برو ديده‌باني بگمار» هارپر لي بازمي‌گردد.

«ترس» حاصل صدها ساعت مصاحبه وودوارد براي به تصوير كشيدن بحران درون كاخ سفيد است. هر چند ترامپ چند روز پيش بار ديگر به طناب توييتر چنگ زد تا به انتشار اين كتاب واكنش نشان دهد و مدعي شد دموكرات‌ها بايد منتظر كتاب خود او باشند. نكته جالب اينكه بسياري از سفارتخانه‌هاي مستقر در واشنگتن از مشتريان جدي كتاب وودوارد هستند و آن را به تعداد زياد مي‌خرند؛ يكي سفارش 13 نسخه داده است و ديگري چهار نسخه.

پيش از اين چند كتاب افشاگرانه ديگر از اوضاع درون كاخ سفيد ترامپ منتشر شده‌اند كه از آن جمله مي‌توان به «يك وفاداري بالاتر: حقيقت، دروغ و رهبري» جيمز كومي (از مديران ارشد پليس فدرال) اشاره كرد؛ كتابي كه در هفته اول انتشار در آمريكا 600 هزار نسخه فروخت. «آتش و خشم» مايكل وولف با فروش 200 هزار نسخه در روزهاي اول و «رواني» اوماروسا مانيگو نيومن (دستيار ترامپ) ديگر كتاب‌هاي پرفروش درباره ترامپ هستند.

کد خبر 416354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha