همشهری آنلاین: شرکت فولکس‌واگن تابستان سال آینده تولید مدل قورباغه‌ای خود را پس از حدود هفت دهه متوقف می‌کند.

فولکس قورباغه ای

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سي‌ان‌ان، فولكس قورباغه‌اي كه از ماندگارترين خودروهاي تاريخ است، نخستين بار در دهه 1930 به ذهن فرديناند پورش خطور كرد. او كه نامش با نام يكي از اشرافي‌ترين خودروها يعني پورش گره خورده، آن سال‌ها تصميم گرفت «خودروي مردم» يا همان «فولكس‌واگن» (به زبان آلماني) بسازد و پس از جنگ جهاني دوم توليد انبوه نخستين فولكس قورباغه‌اي آغاز شد.

اين خودروي محبوب در 1949 به بازار آمريكاي شمالي راه يافت و در كمتر از دو دهه عنوان پرفروش‌ترين خودروي دنيا را از آن خود كرد. شهرت فولكس قورباغه‌اي چنان فراگير شده بود كه استوديو والت ديزني در 1968 فيلمي با شركت يكي از اين خودروها به نام The Bug Love ساخت و جايگاه آن را در فرهنگ آمريكايي تثبيت كرد؛ خودرويي كه بسان شهاب در رقابت‌هاي سرعت كاليفرنيا ظاهر مي‌شود و همه را شگفتزده مي‌كند.

آخرين نسخه از نسل پيشين فولكس قورباغه‌اي در 2003 در مكزيك توليد شد و به 65 سال حكمراني اين خودرو در بازارهاي جهاني با 21 ميليون دستگاه پايان داد. شركت فولكس بار ديگر دست به كار شد و از 1998 تا 2012 نسل تازه قورباغه‌اي را به بازار فرستاد كه مورد توجه قرار گرفت اما علاقه بيش از اندازه مردم به خودروهاي SUV يا همان شاسي‌بلند باعث شد قورباغه‌اي براي هميشه به بايگاني تاريخ برود.

آخرين دستگاه‌هاي فولكس قورباغه‌اي در دو نوع داراي سقف و كروكي سال آينده به بازار مي‌آيد كه براي سقف‌دارها قيمت پايه 23 هزار دلار و براي كروكي‌ها قيمت پايه 27 هزار دلار تعيين شده است. «نسخه نهايي» فولكس قورباغه‌اي در ژوييه 2019 در مكزيك توليد مي‌شود. هاينريش ووبكن رياست شركت فولكس‌واگن را بر عهده دارد.

کد خبر 416349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha