همشهری آنلاین: وزیر کشور ایتالیا سیاستمدار دست راستی در توهینی آشکار می‌گوید مهاجرینی که وارد ایتالیا می‌شوند بحران و بیماری وارد کشور می‌کنند.

ماتئو سالوینی

ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا روز پنجشنبه ۱۳ سپتامبر در صفحه شخصی خود در فیسبوک با انتشار پستی نوشت: «یک مهاجر وارد کشور ما شده که به بیماری سل مبتلا است، این شاید تنها یک نمونه باشد که ما از آن مطلع هستیم و مهاجران بیمار وارد کشور می شوند. آمار سل دوباره در کشور بالا رفته است. شهروندان ایتالیایی باید هزینه‌های خدمات درمان اجتماعی را بپردازند.»

این سیاستمدار دست راستی ایتالیایی همچنین در ادامه این پست فیسبوکی خود می‌نویسد: «من تمام تلاش خود را برای حل این بحران به کار خواهم بست.»

اما بررسی‌های یورونیوز نشان می‌دهد ادعاهای وزیر کشور ایتالیا چندان منطبق بر واقعیت نیستند. هیچ گزارش جدیدی مبنی بر ابتلا به بیماری سل در ایتالیا ثبت نشده است. ضمن اینکه هیچ موردی از ابتلای مهاجران در ایتالیا به بیماری سل نیز گزارش نشده است.

متئو سالوینی رهبر حزب راستگرای لیگا در انتخابات پارلمانی ۴ مارس موفق شد به همراه حزب پوپولیست ۵ ستاره بیشترین کرسی‌ها را به دست آورند و دولتی ائتلافی تشکیل دهند.

کد خبر 416341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha