پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

شهرداری تهران در ایام محرم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مدیریت شهری، در راستای گسترش فضای معنوی شهر، برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده است.

محرم

ابوالفضل رفیع، مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران ضمن گفت‌وگو با شهرنوشت، سوگواره‌های موضوعی را جزء برنامه‌های ویژه شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: در بخش سوگواره‌های موضوعی، 5 بخش تعزیه‌خوانی با شعار «شهر بی‌قرار»، «سوگواره اقوام»، «دو‌بیتی‌های محرم»، «گذر هنر» و «شب شعر عاشورایی» گنجانده شده است. همچنین به ‌گفته او شانزدهمین نمایشگاه عطر سیب که از 17شهریور آغاز شده تا پایان امروز در بوستان ولایت برپاست و برگزارکنندگان هیئت‌های مذهبی می‌توانند اقلام مورد نیازشان را از این نمایشگاه تهیه‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز در گفت‌وگو با شهرنوشت از اجرای بیش از 100برنامه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به‌مناسبت ایام محرم در قالب «جلوه سوگ» خبر داد.

سعید اوحدی ضمن بیان این مطلب گفت: اجرای مقتل‌خوانی، پشتیبانی از هیئت‌های عزاداری، برگزاری مراسم تعزیه و اقامه نماز ظهر عاشورا ازجمله اقداماتی است که در محرم امسال با همکاری منطقه12 انجام می‌شود. او اجرای برنامه‌های کتابخوانی با محتوای عاشورا، تجلیل از نویسندگان کتاب‌های عاشورایی، برگزاری نمایشگاه‌هایی با محتوای نحوه عزاداری در استان‌ها و اقوام مختلف را از دیگر برنامه‌های ‌ماه محرم دانست.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه‌های محرم در فرهنگسراهای پایتخت به‌ویژه فرهنگسراهای «ارسباران»، «اندیشه»، «شفق» و «رضوان»، دیدار با خانواده معظم شهدا و شهدای مدافع حرم در طول ‌ماه محرم و برگزاری مراسم زیارت عاشورا در گلزار شهدای گمنام در تمامی مناطق تهران خبر داد و گفت: در محرم امسال قرار است 2دستگاه اتوبوس در قالب «هیئت سیار» در نقاط مختلف شهر تردد کنند و فضاسازی زیبایی از مراسم عزاداری را به نمایش بگذارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز استقرار نیروهای پاکبان در اطراف مساجد، تکیه‌ها و هیئت عزاداری در ایام ‌ماه محرم را از برنامه‌های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: در طول ایام عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین(ع) تمامی مناطق 22گانه موظف هستند در اطراف مسجدها، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و ایستگاه‌های توزیع نذورات نیروهای مستقر داشته باشند. رضا عبدلی افزود: به همه این نیروها مخازن جمع‌آوری و کیسه‌زباله تحویل داده شده و اولویت این روزها نظافت و روفت و روب اطراف تمامی اماکن عزاداری است.

کد خبر 416334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha