مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، نسبت به عوارض کشنده یک نوع بیماری قلبی ناشناخته برای مردم، هشدار داد.

التهاب عضله قلب

به گزارش ایسنا، دکتر اسلامی در حاشیه برگزاری بیستمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق ایران، گفت: یکی از بیماری‌های قلبی که برای مردم ناشناخته بوده و عوارض کشنده دارد، التهاب عضله قلب است.

وی توضیح داد: در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده نشود، می‌تواند کشنده باشد.

اسلامی با اشاره به این موضوع که این بیماری منشاء ویروسی دارد، گفت: این عارضه می‌تواند در اثر سرماخوردگی که یک بیماری ویروسی است، فرد را مبتلا کند. ویروس این بیماری می‌تواند از طریق سرماخوردگی وارد عضله قلب شده و منجر به تخریب عضلات قلب شود. یکی از عوارض این بیماری، کاهش قدرت انقباضی قلب و ایجاد عارضه است.

دبیر علمی بیستمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق با اشاره به شیوع این عارضه در فصول بهار و پاییز، گفت: چون سرماخوردگی در این فصول شایع‌تر است، این عارضه نیز بیشتر شیوع دارد. توصیه ما به فرد سرما خورده، استراحت و دوری از فعالیت‌های ورزشی است. زیرا فعالیت سنگین باعث آسیب به عضله قلب شده و منجر به بروز نارسایی قلبی می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری بستمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق، وی افزود: در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود، امکان درمان دارویی وجود دارد. همچنین عارضه التهاب عضله قلب، در هر رده سنی می‌تواند فرد را مبتلا کند. داروهای ضد التهابی و ضد ویروسی، برای درمان این عارضه استفاده می‌شود.

کد خبر 416290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha