یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: قارچ انواع گوناگونی دارد که برخی از آنها سمی هستند. قارچ معمولا در محیط‌های نمناک و تاریک رشد می‌کند.

آشپزی

قارچ موجود در کشور دو نوع عمده دارد: وحشی و پرورشی. قارچ‌های وحشی بنا به محل رویش آنها با هم متفاوتند و شکل‌های متفاوتی هم دارند.

خوردن قارچ‌های وحشی چندان توصیه نمی‌شود زیرا احتمال سمی بودن آنها زیاد است و شخصی که قارچ را می‌چیند باید شناخت خوبی از قارچ داشته باشد تا قارچ سمی را از قارچ خوراکی تشخیص دهد.

قارچ‌های پرورشی موجود در بازار به دو شکل صدفی و سر پهن یا صاف هستند. قارچ‌های صدفی کاربرد بیشتری دارند. قارچ‌های صاف کمی گران‌تر هستند اما برخی انواع آن با طعم‌های مختلی چون جوجه‌کباب و گوشت موجود هستند که برای گیاه‌خواران مناسبند.

قارچ صدفی پروتئین اندکی دارند به همین دلیل برای کسانی که می‌خواهند رژیم بگیرند بسیار مناسبند. 80 تا 90 درصد از مواد تشکیل دهنده قارچ آب است.

برای خرید قارچ‌های صدفی که با مارک‌های مختلف به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود که می‌روید به چند نکته دقت کنید: قارچ‌های کوچک را انتخاب کنید.

بهتر است که پره‌های اطراف کلاهک قارچ به ساقه آن چسبیده باشد. رنگ سطح کلاهک سفید یا کرم باشد.

قارچ آب را سریع به خود جذب می‌کند و بعد از مدتی پژمرده می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود تا چند دقیقه قبل از مصرف آن را نشورید. برای برش دادن قارچ از تخته استفاده کنید.

برای سرخ کردن قارچ از روغن بسیار کم استفاده کنید چون قارچ روغن را جذب می‌کند. اگر در ظرف را بگذارید و شعله را کم کنید قارچ خودش آب می‌اندازد و با همان آب خوب می‌پزد.

کد خبر 41629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز