مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از اجرا بیش از ۱۰۰ برنامه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به مناسبت ایام محرم با عنوان جلوه سوگ خبر داد.

سعید اوحدی، رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در گفت‌وگو با شهرنوشت ضمن بیان این مطلب با اشاره به ویژه برنامه‌های ماه محرم در میدان آئینی امام حسین (ع) گفت: اجرا مقتل‌خوانی، پشتیبانی از هیئت‌های عزاداری که از میدان به سمت سایر نقاط شهر حرکت می‌کنند، برگزاری مراسم تعزیه و اقامه نماز ظهر عاشورا در کنار مراسم آتش‌زدن خیمه‌ها از جمله اقدام‌هايی است که در محرم امسال با همکاری منطقه 12 انجام می‌شود.

سعيد اوحدي اجرا برنامه‌های کتاب‌خوانی با محتوا عاشورا، تجلیل از نویسندگان کتاب‌های عاشورایی، برگزاری نمایشگاه‌هایی با محتوا نحوه عزاداری در استان‌ها و اقوام مختلف را از دیگر برنامه‌های ماه محرم دانست و عنوان کرد: قرار است امسال با همکاری منطقه 15 و در قالب برنامه «پرده عشاق» از پیشکسوتان و پیرغلامان هیئت‌های عزاداری شهر تهران تجلیل شود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین از برگزاری ویژه برنامه‌های محرم در فرهنگسراهای پایتخت به ویژه فرهنگسراهای «ارسباران»، «اندیشه»، «شفق» و «رضوان» خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده است تا با حضور کودکان 150 مهدکودک و پیش دبستانی پایتخت مراسم ویژه کودکان عاشورایی را برای تشریح عظمت محرم در مناطق 22 گانه اجرا کنیم.

به گفته اوحدی در ایام محرم به همت منطقه 5، آئین «سوگواره نواها و آواهای عاشورایی» ویژه معرفی رسوم اقوام مختلف در ماه محرم اجرا می شود.

همچنین قرار است ویژه برنامه «بر آستان اشک» با محتوا شعرخوانی به مدت 8 شب در مناطق 6، 7 و 17 برگزار شود.

او در بخش دیگری از سخنانش به اجرا ویژه برنامه‌های عاشورایی با حضور و مشارکت زنان پرداخت و گفت: پیش‌بینی شده است تا ویژه برنامه‌های عزاداری بانوان به مدت 5 شب در بوستان مادران برگزار شود. همچنین قرار است سبک زندگی 18 زن که روز عاشورا در صف یاران امام قرار داشتند به رشته تحریر دربیاید.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران دیدار با خانواده معظم شهدا و شهدا مدافع حرم در طول ماه محرم را از جمله برنامه‌های امسال معرفی کرد و یادآور شد: برای نخستین بار قرار است از استادان و پیشکسوتان هنرمندی که هنر خود را صرف بقاع متبرکه معصومین کردند، قدردانی شود.

اوحدی در پایان از برگزاری مراسم زیارت عاشورا در گلزار شهدا گمنام در تمامی مناطق تهران خبر داد و گفت: در محرم امسال قرار است 2 دستگاه اتوبوس در قالب «هیئت سیار» در نقاط مختلف شهر تردد کنند و فضاسازی زیبایی از مراسم عزاداری را به نمایش بگذارند.

 

کد خبر 416221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha