همشهری آنلاین: پیشرفت فناوری دم به دم تمام جنبه‌های زندگی ما را دگرگون می‌کند و سفر رفتن و اقامت گزیدن هم از این قاعده کلی مستثنی نیست.

خودروهای پرنده

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، اينكه كجا برويم، كجا بمانيم و در راه چه كارهايي انجام بدهيم، همين امروز هم از جدي‌ترين پرسش‌هاي موجود در ذهن هر مسافر احتمالي است. كارشناسان براي پاسخ دادن به اين پرسش‌ها پا پيش گذاشته و هفت راه پيش‌بيني كرده‌اند كه مي‌توانند سفر رفتن را به تجربه‌اي تكرارناشدني و منحصر به فرد تبديل كنند.

  • 2020- بدون نياز به گذرنامه

فناوري‌هاي تشخيص چهره و اسكنر اثر انگشت در آينده نزديك كاربرد گذرنامه‌هاي سنتي را به فراموشي مي‌سپرند. استراليا پيش‌تر از برنامه خود براي استفاده از نظام تاييد هويت بدون گذرنامه تا سال 2020 خبر داده است.

  • 2021- هايپرلوپ

ايلان ماسك به شدت روي ايده هايپرلوپ كار مي‌كند؛ يك دستگاه حمل و نقل پيشرفته كه مي‌خواهد مسافران را با سرعت‌هاي بسيار بالا در مسيرهاي مشخص جابه‌جا كند. در اروپا، پيمانكاران هلندي وعده داده‌اند تا سال 2021 شهرهاي آمستردام و پاريس را با همين فناوري به هم وصل كنند.

  • 2025- هواپيماهاي بدون خلبان

اگر تا امروز از خودروهاي بدون راننده شنيده‌ايد، نظرتان درباره هواپيماهاي بدون خلبان چيست؟ از اين فناوري پيش‌تر در حوزه نظامي بهره‌برداري شده و به نظر مي‌رسد در هفت سال آينده پاي هواپيماهاي تجاري بدون خلبان هم به خطوط هوايي باز شود.

  • 2026- گردشگري فضايي

در حالي كه امروز مي‌توان با داشتن يك حساب پر و 65 ميليون دلار پول نقد به فضا سفر كرد اما در كمتر از يك دهه آينده با پولي بسيار كمتر از اين هم سفر فضايي در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

دست‌كم 19 شركت همزمان روي برنامه طراحي و توليد خودروهاي پرنده كار مي‌كنند و نمونه‌هاي ابتدايي دستاوردهاي آنها تا 15 سال ديگر قابل استفاده خواهد بود. اوبر به تازگي قراردادي با ناسا امضا كرد كه هدف آن توليد تاكسي‌هاي هوايي الكتريكي با سرعت 320 كيلومتر بر ساعت است. نخستين خودروهاي اين پروژه سال 2028 در المپيك تابستاني لس‌آنجلس استفاده مي‌شود و پنج سال بعد در دسترس عموم مردم قرار مي‌گيرد.

  • 2050- هواپيماهاي شفاف

ايرباس معتقد است تا سال 2050 استفاده از هواپيماهاي تجاري با بدنه شفاف در خطوط هوايي فراگير مي‌شود. هر چند اين براي دوستداران سفر هوايي صحنه‌هايي شگفت‌انگيز رقم مي‌زند اما آنها كه از بلندي مي‌ترسند، احتمالا سوار اين هواپيماها نمي‌شوند!

  • 2080- سفر بين‌قاره‌اي با قطار

سفر از لندن به نيويورك در كمتر از يك ساعت با حفر تونلي غول‌آسا زير اقيانوس ممكن مي‌شود. تخمين‌هاي ابتدايي از هزينه 175 ميليارد دلاري براي به ثمر رسيدن اين پروژه حكايت مي‌كند اما اين هزينه با افزايش سرعت سفرها و كاهش نياز به هواپيماها به سرعت تامين مي‌شود.

کد خبر 416212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha