همشهری آنلاین: برانکو با برشمردن ویژگی‌های سید جلال حسینی و افتخاراتی که کسب کرده است گفت: اگر کسی استحقاق یک خداحافظی بسیار باشکوه از فوتبال ملی را داشته باشد، قبلا از همه سید جلال حسینی است.

برانکو

به‌ گزارش ‌ایسنا، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری قبل از بازی تیمش برابر تیم نساجی مازندران اظهار کرد: هم ما و هم شما منتظر بودیم تا لیگ دوباره کار خود را آغاز کند. با تیمی بازی داریم که عضو جدید لیگ برتر فوتبال ایران است و بعد از ۲۰ سال دوباره به لیگ برتر بازگشته است. شما می‌دانید که این تیم در فصل گذشته چه راه پیچیده و سختی را طی کرد تا بتواند جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد و آن‌ها بازی دراماتیکی با تیم راه آهن داشتند. انتظار دارم که هواداران ما در این بازی حضوری پرشور داشته باشند و همان طور که می‌دانید تعداد کثیری از هواداران نساجی نیز در این بازی حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: مطرح‌ترین تیم استان مازندران، نساجی است و آن‌ها شانس این را دارند تا به شرایط مطلوبی برسند. نکونام هم بسیار موفق بوده و نیازی نیست بگویم تیم نساجی چقدر هواداران متعصبی دارد. شاید جایگاه خوبی در جدول نداشته باشند اما بازی‌های مطلوبی انجام دادند. در تبریز وقتی یک بر یک شدند، توشاک گفت اگر بازی ادامه داشت بازی را می‌باختیم. چند بازیکن خوب جذب کرده‌اند و فردا بازی سختی در انتظار ما خواهد بود. فردا بعد از ٢٠ سال نساجی اولین بازی رسمی‌اش را مقابل پرسپولیس خواهد داشت.

او اضافه کرد: فردا بیرانوند را نخواهیم داشت چراکه امروز در تیم ملی بازی می‌کند. بشار رسن هم که مقابل کویت بازی کرد دچار مصدومیت شده ولی سایر بازیکنان آماده‌اند.

برانکو درباره موضوع جاسوس در تمرین نساجی گفت: ما عادت کرده ببینیم کدام جو را علیه پرسپولیس ایجاد می‌کنند. محکومیم و باید با این وضعیت ادامه بدهیم. درباره جاسوسی باید بگویم منچستر سیتی ١٠ آنالیزور دارد. تمرینات ما هم همیشه برای همه باز است اما جاسوسی که می‌گفتند را اخراج کردیم چراکه کلاه‌خود نداشت و نتوانست خوب استتار کند و ما او را اخراج کردیم.

وی درباره نحوه بازی کردن تیمش مقابل سبکی دفاعی نساجی گفت: می‌دانیم حریفان مقابل ما این‌گونه بازی می‌کنند. در جام‌جهانی هم دیدید این بازی گاهی نتیجه بخش است. این مشکل خیلی از حریفان است. در هر تمرینی تلاش می‌کنیم تکالیف تاکتیکی به بازیکنان خودمان می‌دهیم.

او همچنین گفت: لازم می‌دانم از مدیریت نساجی و جواد نکونام تشکر کنم که پذیرفتند دو روز زودتر بازی کنیم. ما به کسی استراحت نمی‌دهیم و مهم ترین بازی برای ما فرداست. بازی به بازی پیش می‌رویم.

برانکو درباره موضوع برگشت رامین رضاییان گفت: من هم این خبر را شنیده‌ام. اما رضاییان در یک باشگاه مطرح در بلژیک است. فکر نمی‌کنم بخواهد به پرسپولیس برگردد و دعوتش به تیم ملی را به چالش بکشد. البته ما در پست او حسین ماهینی را داریم.

وی افزود: من با هیچ بازیکنی مشکلی ندارم اما دیدگاه و فلسفه خاص خودم را دارم. در پست رضاییان فرصت را به حسین ماهینی و صادق محرمی دادم. رضاییان هم خواست به اروپا برود.

برانکو درباره تقابلش با شاگردان سابقش همچون جواد نکونام گفت: یک بازی سخت در انتظار ماست. اگر نتایج نساجی را دیده باشید به ذوب آهن باختند اما استحقاق باخت را نداشتند. فوتبال ایران باید خوشحال باشد که فردی مثل نکونام دانش خود را به فوتبال ایران تزریق می‌کند. این افراد که در باشگاه‌های بزرگی بازی کرده‌اند، وظیفه ساخت فوتبال ایران را دارد. الان علی کریمی سپیدرود است. دایی در سایپا است و قلعه نویی هم در سپاهان است و شفر هم مربی استقلال است. این افراد بازیکنان بزرگ بودند و الان مربی هستند.

سرمربی تیم پرسپولیس درباره بحث خداحافظی سید جلال حسینی از تیم ملی گفت: هر کسی سبک خاص خودش را دارد. من نمی‌دانم سرمربی حال حاضر تیم ملی کیست و فدارسیون چه تصمیمی خواهد گرفت. اما زمان من علی دایی، سهراب بختیاری‌زاده و یحیی گل‌محمدی بودند . بازیکنانی که تلاش زیادی انجام داده بودند این استحقاق را داشتند که در جام‌جهانی در فوتبال خداحافظی کنند. خیلی‌ها از من انتقاد می‌کردند چرا علی دایی چرا گل‌محمدی و چرا سهراب بختیاری زاده را به تیم ملی دعوت می‌کردم. من افتخار می‌کنم مربی این نسل بودم.

برانکو هم‌چنین اضافه کرد: این که در زمان من بازیکنانی چون علی دایی، سهراب بختیاری‌زاده و یحیی گل‌محمدی به جام جهانی آمدند قدردانی من نسبت به آن‌ها بود. به خاطر این که تلاش زیادی برای تیم ملی انجام داده بودند. آن‌ها همه چیزشان را در اختیار فوتبال قرار داده بودند و دلم می‌خواست به بهترین و زیباترین نحو فوتبال ملی‌شان را به پایان ببرند. شاید شما یادتان نیاید اما خیلی‌ها به انتخاب‌های من انتقاد داشتند که چرا گل‌محمدی، دایی و بختیاری‌زاده را به تیم ملی دعوت می‌کنم اما خوشحالم مربی آن نسل بودم. در آن زمان ما نتایج بسیار خوبی با تیم ملی ایران کسب کردیم. نیاز به گفتن نیست که بگویم در بوسان قهرمان شدیم. علی دایی هم عضو همان تیم ما بود اما به خاطر مشکلات بیماری پدرش به تهران بازگشت. در ادامه هم به مقام سومی آسیا رسیدیم و در رقابت با حریفان قدر به جام جهانی رسیدیم. فکر می‌کنم در رنکینگ فیفا هم مقام هفدهم را داشتیم. قبلا هم گفته‌ام هم من افتخار می‌کنم و هم فوتبال ایران باید به این بازیکنان که بعد از فوتبال‌شان مربی شدند، افتخار کند. رحمان رضایی و مهدی مهدوی کیا هم در حال کار هستند. وحید هاشمیان هم همین طور است. علی دایی اگر می‌خواست می‌توانست رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود. سید جلال حسینی هم ببینید چگونه بازی می‌کند. آن طوری که او بازی می‌کند خیلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند. او رکورددار بیش‌ترین قهرمانی در لیگ ایران است. اگر کسی استحقاق یک خداحافظی بسیار باشکوه از فوتبال ملی را داشته باشد، قبلا از همه سید جلال حسینی است.

 

کد خبر 416128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha