همشهری آنلاین: کارمند مصری هتلی در شهر جده عربستان به اتهام «صبحانه خوردن زننده با همکار خانم» بازداشت و روانه زندان شد.

صبحانه خوردن مرد مصری با همکار زن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين مرد مصري از صبحانه خوردن خود با يكي از همكارانش ويدئويي 30 ثانيه‌اي گرفت و آن را در فضاي مجازي منتشر كرد اما نمي‌دانست همين ويدئو مي‌تواند به بازداشت او بينجامد. مرد كه كارمند يكي از هتل‌هاي جده است، در اين ويدئو خانمي را نشان مي‌دهد كه سر ميز نشسته و حجاب كامل دارد اما به نظر مي‌رسد آنچه بيش از همه به عربستاني‌ها برخورده، صحنه آخر است.

در اين صحنه، زن لقمه‌اي در دهان مرد مي‌گذارد؛ يك حركت زشت و زننده در فرهنگ عرب‌هاي ساكن شبه‌جزيره عربستان. اندكي پس از انتشار گسترده ويدئو در فضاي مجازي، جنجالي در شبكه‌هاي اجتماعي عربستان راه افتاد كه وزارت كار را ناچار به دخالت كرد. در بيانيه اين وزارتخانه دولت عربستان سعودي آمده است: «وزارت كار اين فرد مهاجر شاغل در شهر جده را به دليل انتشار يك ويدئوي زننده بازداشت كرد.»

آنچه در موضوع مهاجر مصري به اتهام «صبحانه خوردن با همكار زن» اتفاق افتاده، فرجام سياست‌هاي محمد بن‌سلمان را در دادن برخي آزادي‌هاي بي‌سابقه به زنان عربستاني زير سئوال مي‌برد. زنان شبه‌جزيره در حالي پس از چند دهه اجازه نشستن پشت فرمان يافته‌اند كه بهار امسال مقام‌هاي رسمي شهر رياض يك باشگاه بدنسازي زنانه را به دليل انتشار فيلمي از زنان با لباس‌هاي چسبان ورزشي تعطيل كردند.

کد خبر 416070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha