دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

آیین نکوداشت استاد بهمن کشاورز، رئیس سابق اتحادیه سراسر کانون‌های وکلای دادگستری ایران عصر روز گذشته در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

 بهمن کشاورز

در این مراسم سیدابراهیم امینی نایب‌رئیس شورای شهر تهران، محمدحسین ساکت رئیس هیأت‌مدیره انجمن حقوق‌شناسی، مرتضی شهبازی‌نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و فریده غیرت نایب‌رئیس پیشین کانون وکلای دادگستری مرکز سخنرانی کردند.

سیدابراهیم امینی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران در سخنانی بهمن کشاورز را یکی از نمادهای جامعه وکالت دانست و با اشاره به تجمع جمع زیادی از علاقه‌مندان استاد بهمن کشاورز در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: توقع داشتم این برنامه در سالن برج میلاد برگزار شود.

وی افزود: طبیعتا انتظار از جامعه حقوقی این است که پرچمدار عدالت و آزادی در جامعه باشند، ‌شأن وکیل بسیار بالاست و نباید به وکالت به مثابه شغل نگاه کرد.

امینی با بیان اینکه وکلا باید تلاش کنند اعتماد مردم را جلب کنند و نماد بارز این ویژگی در بهمن کشاورز وجود دارد، گفت: تلاش در جهت توسعه اخلاق حرفه‌ای اگر در علم و دانش نباشد جایگاه و برتری را به جامعه نمی‌دهد. وی بیان کرد: باید تلاش کنیم وکلای جوان را با اخلاق حرفه‌ای آشنا کنیم تا ضمن انجام وظیفه خطیر وکالت، اعتماد عمومی را جلب کنند.

نایب‌رئیس شورای شهر که میزبان بخشی از مراسم بود؛ در تقدیر از زحمات حقوقی بهمن کشاورز، واقع‌بین بودن، اظهارنظر کارشناسی و حرفه‌ای عمل کردن کشاورز را از عواملی دانست که باعث شده است وی تبدیل به برند وکالت شود. نایب‌رئیس شورای شهر تهران در ادامه با تأکید بر لزوم گسترش این روحیه در میان وکلای کشور ابراز امیدواری کرد جامعه بتواند از توان آقای کشاورز بیشتر استفاده کند.

در ادامه این مراسم مرتضی شهبازی‌نیا، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس طی سخنانی با اشاره به اینکه تکریم انسان‌های بزرگ تکریم نیکی است گفت که ویژگی‌های وکلای شناخته شده دنیا را مرور کرده و نقاط مشترکی را در این وکلای حرفه‌ای یافته است. او افزود: مجموعه این ویژگی‌ها را در شخصیت بهمن کشاورز هم می‌توان دید. مرتضی شهبازی در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره کرد و گفت: ازجمله این ویژگی‌ها این است که وکیل باید در کمال باشد. این مهم‌ترین عنصر است. او ارائه خدمت به بهترین شیوه و سریع‌ترین شکل ممکن را ویژگی دوم دانست و افزود:

رعایت امانت، احترام به دیگران، باور به توانایی احقاق حقوق دیگران، مهربانی و عطوفت، احترام به کرامت انسانی، یادگیری و تحصیل حقوق در تمام اوقات، مطالعه مداوم و رفتار متمدنانه با تمام افراد جامعه از هر نوع و خویشتن‌داری از خشم، ویژگی‌های مهم شخصیتی یک وکیل باید باشد که می‌توان آنها را در بهمن‌کشاورز یافت. وی همچنین تحصیل آقای کشاورز در 2رشته حقوق خصوصی و حقوق کیفری را از ویژگی‌هایی دانست که او را بارز کرده است.

شهبازی گفت: می‌دانم که آقای کشاورز مصوبات مجلس را که درباره وکالت است بررسی می‌کند و توصیه‌های ایشان در کتاب‌هایشان با استانداردهای یک وکیل درست تطابق دارد. در بخش دیگری از مراسم کلیپی از زندگی شخصی بهمن کشاورز و پرونده‌های مهمی که او برعهده داشت، پخش شد.

در این کلیپ به پرونده غلامحسین کرباسچی شهردار تهران در دهه70 اشاره و گفته شد: یکی از عوامل شناخته شدن بیشتر کشاورز به‌عهده گرفتن وکالت همین پرونده بوده است. در بخش دیگری از این کلیپ گفت‌وگویی با بهمن کشاورز انجام شده بود که از وی سؤال شد آرزوی شما برای جامعه چیست و کشاورز در جواب گفت: اول استقلال و توسعه کانون وکلا و دوم ‌شأن وکیل که در تمام دنیا در بالاترین رده‌های اجتماعی قرار دارد، در ایران حفظ شود. در پایان این مراسم از کتاب وکالت‌نامه (مجموعه مقالات در نکوداشت استاد) رونمایی شد.

کد خبر 416030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha