همشهری آنلاین: وزیر علوم با اشاره به حکم صادره دیوان عدالت اداری برای پذیرش دانشجویان بورسیه و استخدام در دانشگاه‌ها گفت: تایید صلاحیت علمی این افراد در اختیار وزارت علوم است و مراکز غیر از آن دخالت نکنند.

به گزارش فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری سراسری کشور که در دانشگاه علوم و صنعت برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده‌های بورسیه و همچنین حکم صادر شده دیوان عدالت اداری برای جذب این افراد و صدور حکم برای آنها، گفت: معتقدیم که احکام قضایی وقتی نهایی می‌شود لازم‌الاجرا است و امری مسجل است اما نگاه ما آن است که در تعیین سطح صلاحیت‌های علمی مناسب برای یک شغل از جمله استادی دانشگاه با حکم قضایی نمی‌توان ورود کرد.

وی افزود: تایید صلاحیت علمی اساتید دانشگا‌ه‌ها بحثی علمی و تخصصی است و لذا دستگاه‌های خارج از وزارت علوم در مواردی که در مورد تایید صلاحیت‌های علمی است بهتر است ورود نکنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: امیدواریم که از این به بعد دستگاه‌های خارج از وزارت علوم در این خصوص اظهارنظر نکرده و هیات‌های جذب در این خصوص به تنهایی می‌توانند کارهای این موضوع را انجام دهند ضمن اینکه این هیات‌های جذب زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و امیدوارم این موضوع به شکل قانونی حل و فصل شود. هر چند که استنکاف و عدم توجه به قانون را قبول نداریم ولی بهتر است که اجازه دهند وزارت علوم کار خود را نیز انجام دهد.

بر طبق اين گزارش، در پی شکایت تعدادی از دانشجویان بورسیه از اقدامات دستگاه‌های طرف شکایت و رسیدگی دیوان عدالت اداری به موضوع مزبور، روابط عمومی دیوان عدالت اداری اطلاعیه‌ای صادر و اعلام كرد شکایت ۷۲ دانشجوی بورسیه وارد تشخیص داده شده است.

کد خبر 416008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha