همشهری آنلاین: تیم فوتبال نیروی هوایی عراق در دیدار با نماینده الجزایر به خاطر شعار صدام حسین زمین بازی را ترک کرد.

تیم فوتبال نیروی هوایی عراق

به گزارش ایسنا و به نقل از عرب هوم، در دیدار بین نیروی هوایی عراق و تیم الجزایر یک اتفاق عجیب رخ داد. در این دیدار که از سری مسابقات جام باشگاه‌های کشورهای عربی برگزار شد، هواداران تیم الجزایری که میزبان بودند شعار" الله اکبر، صدام حسین" را سر دادند که این باعث شد تا تیم عراقی زمین بازی را ترک کند.

بازیکنان و مسوولان تیم عراقی این شعار را نژادپرستانه و توهین به خود دانستند و به همین خاطر حاضر به ادامه بازی از دقیقه ۷۲ به بعد نشدند. تا آن زمان بازی یک بر یک مساوی بود. وزارت خارجه عراق در این رابطه به دولت الجزایر اعتراض کرده است و این موجب بحران دیپلماسی بین دو کشور شده است.

در همین حال، تیم فوتبال الاتحاد الجزایر تلاش کردن ماجرا را توجیه کند. این تیم در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: هوادارن الجزایری عادت دارند از کلمه الله اکبر برای تمجید از مهمانان استفاده کنند. هواداران تیم الاتحاد گمان کردند که بازیکنان عراقی از تمجید رییس‌جمهوری سابق‌شان، خوشحال خواهند شد. اما با کمال تاسف هواداران نتوانستند پیام خود را به برادران عراقی برسانند. یک سوء تفاهم پیش آمده به ویژه این‌که احتمالا اکثر هواداران، دیدگاه برادران‌مان در عراق را نسبت به رییس‌جمهوری پیشین‌شان نمی‌دانند. امیدواریم آب‌ها به آسیاب بازگردد. میان عراق و الجزایر، یک بازی فوتبال نمی‌تواند اختلاف ایجاد کند. این‌جا در الجزایر، بسیاری از مردم نام فرزندان‌شان را بغداد می‌گذارند.

کد خبر 416001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha