همشهری آنلاین: نواک جوکوویچ برای سومین بار بر جام قهرمانی تنیس آزاد آمریکا بوسه زد و با رکورد ۱۴ قهرمانی پیت سمپراس در گرنداسلم‌ها برابری کرد.

قهرمانی نواک جوکوویچ در اوپن آمریکا

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اي‌اس‌پي‌ان، بازي نهايي اوپن آمريكا بامداد دوشنبه در ورزشگاه آرتور اش در فلاشينگ ميدوز نيويورك بين تنيسور 31 ساله صربستاني و خوان مارتين دل‌پوترو برگزار شد و با نتيجه سه بر صفر به پايان رسيد. جوكوويچ كه تابستان امسال ويمبلدون را هم برده بود، تا رده سوم رده‌بندي اتحاديه تنيس‌بازان حرفه‌اي بالا آمد و سال 2018 را پايين‌تر از رافا نادال و راجر فدرر تمام كرد.

در جدول برترين تنيسورهاي تاريخ از نظر قهرماني در گرنداسلم‌ها، فدرر سوئيسي با 20 قهرماني در صدر است و نادال اسپانيايي با 17 قهرماني در رده دوم قرار دارد. جوكوويچ هم با قهرماني اخير در آمريكا به ركورد 14 قهرماني سمپراس افسانه‌اي رسيد و بالاتر از روي امرسون استراليايي با 12 قهرماني ايستاد. از سوي ديگر، اين نخستين فينال گرنداسلم براي دل‌پوتروي آرژانتيني پس از قهرماني در اوپن آمريكا 2009 بود كه سال 2015 خسته از آسيب‌ديدگي‌هاي پياپي تا مرز خداحافظي از دنياي تنيس هم پيش رفت.

جوكوويچ پس از زدن ضربه پاياني و مسجل كردن قهرماني، روي زمين دراز كشيد و دست‌ها و پاهايش را باز كرد. او رقيب ديرينه‌اش را در آغوش كشيد و بعد سراغ همسرش يلنا رفت تا قهرماني را دو نفري جشن بگيرند. در سوي ديگر زمين، دل‌پوترو 29 ساله روي صندلي نشست و نتوانست جلوي ريختن اشك‌هايش را بگيرد. او خطاب به تماشاگران گفت: «حرف زدن در اين موقعيت آسان نيست. ناراحتم كه باختم اما براي جوكو خوشحالم كه برد.»

اوپن آمريكا رقابت محبوب جوكوويچ نيست و از 14 قهرماني او فقط سه موردش مربوط به فلاشينگ ميدوز بوده است. تنيسور صرب ملقب به نوله يا دلقك شش بار در استراليا قهرمان شده، يك بار در 2016 در رولان گاروس فرانسه و چهار بار هم با جام قهرماني ويمبلدون به خانه رفته است. او كه بخت ششم قهرماني بود، يكي از هشت تنيسور تاريخ است كه در يك سال توانسته دوگانه ويمبلدون-آمريكا را ببرد و امسال براي سومين بار به اين ركورد رسيد.

با قهرماني جوكو در اوپن آمريكا، او يك ركورد ديگر هم به نام خود ثبت كرد؛ پردرآمدترين تنيسور تاريخ به واسطه قهرماني در زمين تنيس. اين ركورد پيش از آغاز آخرين گرنداسلم سال با 117 ميليون و 500 هزار دلار در اختيار فدرر بود اما با 3.8 ميليون دلاري كه از قهرماني در اوپن آمريكا به حساب نوله واريز شد، او با 119 ميليون دلار بالاتر از افسانه سوئيسي ايستاد. هر چند درآمد اين دو قهرمان در حوزه‌هاي ديگر به هيچ وجه قابل مقايسه با هم نيست.

مجموع درآمد فدرر از 20 سال حضور حرفه‌اي در دنياي تنيس به ركورد 675 ميليون دلار رسيده و او را به پانزدهمين ورزشكار پولدار تاريخ تبديل كرده است. جوكوويچ هم كه نخستين قهرماني گرنداسلم خود را سال 2008 در استراليا به دست آورد، در اين 10 سال 175 ميليون دلار درآمد داشته است. درآمد سال گذشته او 23.5 ميليون دلار و درآمد فدرر در همين مدت 77 ميليون دلار بود.

کد خبر 415979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha