دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌ جمهور مالی در آغاز دومین دور رهبری پنج ساله‌اش ۱۱ پست وزراتی از جمله وزارت خارجه را در کابینه جدید به خانم‌ها واگذار کرد.

 ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس‌جمهور مالی سه‌شنبه گذشته پس از پیروزی قاطع در انتخابات برای بار دوم سوگند یاد کرد؛ این تحولات باوجود تشدید حمله‌هاي شبه‌نظامیان افراطی و درگیری‌های محلی انجام شده،که جان صدها غیرنظامی را در سال جاری گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،این خشونت به سمت نیجر و بورکینافاسو در همسایگی مالی هم رسیده و زنگ‌ خطری برای قدرت‌های غربی خصوصا فرانسه و ایالات متحده است که نیروهای نظامی و نیروی هوایی را در سراسر مناطق بیابانی این منطقه گسترش داده‌اند.

ابراهيم بوبكر كيتا وزرا جدید امور خارجه، معادن و دفاع را برای این کشور که جولانگاه شبه‌نظامیان و خشونت‌های بین قومیتی است، معرفي کرد.

براساس گزارش تلویزیون دولتی مالی، کیتا در کابینه جدید، سومیلو بوبیه مایگا را به عنوان نخست‌وزیر حفظ کرده و اکثر ۳۳ عضو کابینه او بدون تغییر باقی مانده‌اند. تیموکو سانگارا، گزینه او برای پست وزارت دفاع پیشتر وزیر معادن بوده است. 

تینا کولیبالی، وزیر دفاع پیشین مالی هم وزیر دادگستری شد.

خانم للنتا هاوا بابا باه هم که پیشتر ریاست اداره ملی زمین شناسی و معادن مالی را بر عهده داشت، به عنوان وزیر معادن منصوب شد. او در پست وزارت بر تلاش دولت برای بازنگری در قوانین معدن نظارت خواهد کرد.

مالی سومین تولیدکننده بزرگ طلا در آفریقاست و بعد از آفریقای جنوبی و غنا قرار دارد.

رئیس‌جمهور جدید مالی همچنین خانم کامیسا کامارا را به عنوان وزیر امور خارجه جدید معرفی کرد. او پیشتر به عنوان مشاور سیاست خارجی برای ریاست جمهوری خدمت می‌کرد.

کد خبر 415963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha