دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهارمین تجربه کارگردانی محمدحسین مهدویان و قسمت دوم فیلم تحسین‌شده «ماجرای نیمروز» امروز مقابل دوربین می‌رود.

پوستر ماجرای نیمروز ۲

به گزارش همشهري آنلاين، «ماجراي نيمروز: رد خون» را مي‌توان جزو نخستين دنباله‌هاي سينماي ايران در گونه سياسي تاريخي دانست؛ تجربه‌اي كه پيش‌تر مسعود ده‌نمكي با سه‌گانه «اخراجي‌ها» و دوگانه «رسوايي» در گونه كمدي اجتماعي پشت سر گذاشته بود. مهدويان كه «ماجراي نيمروز» را سال 95 ساخته بود، پس از دو سال به برشي از تاريخ معاصر بازمي‌گردد و با حضور برخي از بازيگران همان فيلم «رد خون» را كليد مي‌زند.

موسسه سيماي مهر به مديريت سيدمحمود رضوي در آستانه آغاز فيلمبرداري پروژه، در اقدامي تازه براي سينماي ايران پوستر آن را با تصويري از بازيگران منتشر كردند كه در اين پوستر چهره‌هايي چون بهنوش طباطبايي، جواد عزتي، هادي حجازي‌فر، محسن كيايي، حسين مهري، هستي مهدوي‌فر و مهدي زمين‌پرداز به چشم مي‌خورد. پيش از اين قرار بود الناز شاكردوست در «رد خون» نقش ايفا كند كه به دليل آسيب‌ديدگي، طباطبايي جايگزين او شود.

فیلمی شبیه ماجرای نیمروز | چهارمین حضور پیاپی مهدویان و رضوی در جشنواره فجر

كيايي و مهدوي‌فر بازيگران تازه «ماجراي نيمروز 2» هستند كه قسمت اول آن درباره ترورهاي تابستان 1360 تهران بود و احمد مهرانفر، مهرداد صديقيان، مهدي پاكدل، ليندا كياني و محيا دهقاني در آن ايفاي نقش كرده بودند. در «ماجراي نيمروز» آنچه بيش از همه به چشم آمد، بازي‌هاي متفاوت مهرانفر، حجازي‌فر و عزتي بود و البته طراحي صحنه و لباس كه به شدت يادآور سال‌هاي اول انقلاب و ناآرامي‌هاي خياباني بود.

مهدويان جوان پس از مستند تماشايي «آخرين روزهاي زمستان» با موضوع زندگي شهيد حسن باقري (با بازي زمين‌پرداز)، سراغ سينما رفت و «ايستاده در غبار» را با همان شيوه درباره زندگي سردار جاويدالاثر احمد متوسليان ساخت. يك سال بعد نوبت به «ماجراي نيمروز» رسيد و سال گذشته هم «لاتاري» از اين فيلمساز شمالي در جشنواره فيلم فجر روي پرده رفت؛ فيلمي كه بهار امسال به نمايش عمومي درآمد و با 14 ميليارد تومان سومين فيلم پرفروش سال 97 تا اينجاست.

زوج مهدويان-رضوي پس از موفقيت «ماجراي نيمروز» و «لاتاري» حالا به چنان دركي از هم رسيده‌اند كه مخاطبان پيگير و جدي سينما از همين امروز منتظر درخشش سومين تجربه مشترك آنها در سي و هفتمين جشنواره فجر هستند. «رد خون» اگر شبيه «ماجراي نيمروز» باشد، بي‌ترديد جنجالي و تماشايي خواهد بود و مي‌تواند براي چهارمين سال پياپي نام مهدويان را در مهم‌ترين رويداد سينماي ايران سر زبان‌ها بيندازد.

کد خبر 415937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha