همشهری‌آنلاین: پروژه آرش- اسفندیار و دوربرگردان غیر هم سطح بزرگراه مدرس، دوشنبه ۱۹ شهریور، با حضور محمد علی افشانی، شهردار تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش شهرنوشت، فاز نخست این پروژه شامل طبقه دوم تونل (واقع در زیر بزرگراه مدرس) به همراه رمپ راستگرد خیابان آرش شرقی به بزرگراه مدرس از اواسط اردیبهشت ماه سال 97 مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت و با افتتاح این پروژه طول تونل‌های شهری پایتخت به بیش از ۲۷ کیلومتر می رسد.

تونل و زیرگذر آرش- اسفندیار به طول دو هزار  600 متر یکی از پروژه‌های عمرانی مهم در محدوده منطقه سه شهرداری تهران به شمار می‌رود که با توجه به کمبود محور های شرقی - غربی در محدوده این منطقه و براي ایجاد کریدور شریانی برای تخلیه بار ترافیکی این منطقه احداث شده است.

این تونل از گروه تونل های هوشمند است و تجهیزات هوشمندسازی کنترل های ترافیکی برای آن پیش بینی شده است.

پروژه تونل و زیرگذر آرش- اسفندیار- بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، هفتمین طرح تونلی شهر تهران است که دسترسی‌های شرقی- غربی منطقه سه شهرداری - یکی از پر تراکم ترین مناطق پهنه شمالی پایتخت - را تسهیل می‌کند. خیابان‌های آرش شرقی و غربی هم اکنون عملکرد محلی دارد، ولی با اجرا این طرح به یک معبر با عملکرد چندگانه تبدیل می‌شود.

همچنین افتتاح و بهره‌برداری از این تونل، تبعات ترافیکی ناشی از قطع ارتباط معابر شرقی- غربی منطقه توسط بزرگراه شهید مدرس و خیابان حضرت ولیعصر(عج) را به حداقل می‌رساند.

کد خبر 415933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha