همشهری آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارش عملکرد مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در مرداد ماه را به رییس جمهوری ارایه داد که بر مبنای آن بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال پرونده تخلف تشکیل شد.

وزارت صمت

به گزارش ایرنا از وزارتخانه یادشده، مرداد ماه امسال تعداد 32 هزار و 629 فقره بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه صورت گرفته که در همین پیوند 975 پرونده تخلف به ارزش بیش از 168 میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

برپایه گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت، در بازه زمانی این گزارش، استان تهران با پنج هزار و 821 فقره بازرسی، استان هرمزگان با 156 فقره تشکیل پرونده و استان البرز با بیش از 78 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان ها داشته‌اند.

بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب مرتبط با گروه‌های وسایل نقلیه زمینی، اجزاء و قطعات آنها با 70.2 میلیارد ریال، لوازم خانگی با 36.6 میلیارد ریال، مواد خوراکی وصنایع غذایی با 34.7 میلیارد ریال، سیگار، توتون، تنباکو و محصولات دخانی با 5.2 میلیارد ریال و انواع پارچه با چهار میلیارد ریال است.

روز گذشته ( 17 شهريور) رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: مجموع ارزش قاچاق کشف شده در پنج ماه امسال (منتهی به مردادماه) در همسنجی با پارسال 123 درصد بیشتر شد.

هشتم شهریورماه امسال رییس جمهوری که برای پاسخ به پنج سوال نمایندگان مردم به مجلس شورای اسلامی رفته بود، گفت: حجم قاچاق وارداتی از 25 میلیارد دلار در سال 1392 به 12 میلیارد و 600 میلیون دلار در سال 1395 کاهش یافت.

کد خبر 415899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha