همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورا نامه‌ای را با درخواست اختصاص منابع ارزی لازم به منظور نوسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری پایتخت خطاب به رئیس جمهوری تهیه کرده‌اند که بزودی برای وی ارسال می‌شود.

محسن هاشمی

به گزارش ایرنا محسن هاشمی امروز (يكشنبه 18 شهريور) در پایان هشتاد و پنجمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران درباره این نامه توضیح داد: اکنون بحثی در دولت درباره کامیون‌ها، آلودگی هوا و بازسازی اتوبوس‌ها مطرح است که در قالب آن بخشی نیز به اتوبوس‌های شهری اختصاص یافته و به همین منظور اعضای شورا نامه‌ای تنظیم کردند.

وی گفت: در این نامه درخواست شده رئیس جمهوری دستور ویژه‌ای را درخصوص نوسازی اتوبوس‌های شهری دهد ضمن اینکه اشاره‌ای نیز به یارانه دولت در خصوص بلیط مترو و اتوبوس‌ها شده است.

به گفته هاشمی در این نامه همچنین آمده است که بنا بر مصوبه شورای اقتصاد مقرر شده منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت برای نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوس به تعداد ۱۹ هزار دستگاه و پس از تایید شهرداری‌های ذیربط پرداخت شود.

وی افزود: همچنین در این نامه به موضوع تاخیر در خرید اتوبوس برای کلانشهرها و نیاز مبرم جایگزینی پنج هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران برای امسال اشاره شده است.

هاشمی همچنین درباره دستور جلسه امروز شورا توضیح داد: جلسه امروز با گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آغاز و به اقدامات شهرداری در آستانه سال تحصیلی نیز اشاره شد.

وی همچنین بیان کرد: انتخاب اعضای کمیسیون‌ها موضوع دیگری بود که در جلسه امروز مطرح و اعضا در کمیسیون‌ها تثبیت شدند.
به گفته هاشمی اعضای شورا برای روسای کمیسیون‌ها اقدام خواهند کرد.

کد خبر 415884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha