همشهری‌آنلاین: معاون نظارت شورای شهر تهران از تکدی‌گری سازمان یافته در پایتخت گلایه کرد و نسبت به تداوم این روند هشدار داد.

افشین حبیب‌زاده ،معاون نظارت شورای شهر تهران صبح يك‌شنبه 18 شهريور در تذکر پیش از دستور خود با بیان این‌که تکدی‌گری به دلایل مختلفی در تهران رواج پیدا کرده و این مسئله باعث ایجاد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف شده است، گفت: این پدیده آن‌قدر در حال رشد است که به نحوی به یک شغل مبدل شده نه این‌که افراد برای رفع نیاز، تکدی‌گری کنند.

به گزارش ایسنا،حبيب‌زاده افزود: فضای تکدی در خیابان‌های شهر، زمینه را برای رشد جرایم و نارضایتی‌های مردم فراهم کرده است.تکدی‌گری جرم است اما شاهد آن هستیم که این پدیده به صورت سازمان‌یافته به خصوص از طریق بکارگیری کودکان در مناطق مختلف شهر ایجاد شده و فضای عدم امنیت را در شهر ایجاد کرده‌اند.

او با بیان این‌که شناسایی و جمع‌آوری افراد متکدی بر اساس قانون بر عهده شهرداری‌ها است، گفت: با این حال نهادها و اداره‌هاي دیگر نیز شرح وظایف تعریف‌شده‌ای دارند اما متاسفانه توجه چندانی به این مسئله نمی‌شود که لازم است ساز و کار و هماهنگی لازم انجام شود تا به نتایج مطلوبی دست یابیم.

کد خبر 415860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha