یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته گذشته تاریخ معرفی آیفون‌های جدید و حتی اولین عکس خبری از این گوشی‌ها منتشر شد و گفته شد که نسخه کوچکتر آیفون‌ها با نام iPhone XS عرضه می‌شود.

اپل

دیشب اما خبر آمد که نسخه ۶.۵ اینچی آیفون که بزرگ‌ترین آیفون ساخته شده تا کنون خواهد بود، دیگر پسوند پلاس را نخواهد داشت و با نام iPhone XS Max عرضه می‌شود. حالا اما، نوبتی هم باشد، نوبت به قیمت این گوشی‌ها رسیده تا لو بروند!

جدا از تغییر نام که از پلاس به مکس رسیده‌ایم، دو گوشی iPhone XS و iPhone XS Max، ترکیبی مشابه آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس خواهند داشت. این یعنی هر دو مدل طراحی یکسانی دارند، از مواد یکسانی در ساخت آن‌ها استفاده شده و به جز حجم باتری، اندازه و رزولوشن نمایشگر، دیگر چیزهای این دو گوشی کاملا یکسان خواهند بود.

این دو گوشی، بهترین آیفون‌هایی هستند که اپل امسال معرفی می‌کنند و در کنار آن‌ها، یک مدل سوم با نمایشگری ۶.۱ اینچی با تکنولوژی LCD وجود دارد که با فریم آلومینیومی، دوربین تکی و مشخصات ضعیف‌تر و البته، قمیت کمتر عرضه می‌شود.

اما خب این مدل همچنان طراحی مشابه iPhone X خواهد داشت و این یعنی این گوشی نیز دیگر دکمه Home ندارد و با نمایشگری بدون حاشیه و با Face ID عرضه می‌شود. متاسفانه نام این مدل هنوز لو نرفته است.

حالا که با این سه مدل به صورت خلاصه آشنا شدیم، یک منبع آلمانی قیمت‌های هر سه آیفون ۲۰۱۸ را منتشر کرده و باید بگوییم این منبع در سال‌های پیش نیز اطلاعات درستی از آیفون‌ها منتشر کرده بود.به صورت خلاصه و ساده بگذارید بگوییم: آیفون ۶.۱ اینچی با نمایشگر LCD، هم قیمت آیفون ۸ خواهد بود. آیفون ۵.۸ اینچی با نمایشگر OLED که با نام iPhone XS شناخته می‌شود، هم قیمت آیفون ۸ پلاس خواهد بود و در نهایت آیفون ۶.۵ اینچی که iPhone XS Max نام دارد، با قیمت iPhone X کنونی عرضه می‌شود.

این یعنی در آمریکا آیفون ۶.۱ اینچی با قیمت پایه ۶۹۹ دلار، iPhone XS با قیمت پایه ۷۹۹ دلار و iPhone XS Max با قیمت پایه ۹۹۹ دلار عرضه می‌شوند. مدل پایه نیز منظور حافظه ۶۴ گیگابایتی این آیفون‌ها خواهد بود و طبیعتا برای حافظه بیشتر ۲۵۶ گیگابایتی (مدل ۱۲۸ گیگابایتی وجود نخواهد داشت)، باید ۱۵۰ دلار به قیمت‌های بالا اضافه کنید.

همچنین شنیده شده که آیفون‌های XS مدل ۵۱۲ گیگابایتی هم خواهند داشت که هنوز قیمت و اطالاعات بیشتری از این مدل در دسترس نیست.

هر سه آیفونی که امسال عرضه می‌شوند از نظر ظاهری شبیه به iPhone X خواهند بود و آن‌ها از Face ID برخوردار هستند و دیگر خبری از سنسور اثر انگشت نیست. همچنین هر سه مدل از شیشه در پشت خود استفاده می‌کنند و از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی به عمل خواهند آورد.

پردازنده دو آیفون XS که Apple A12 خواهد بود اما هنوز نمی‌دانیم مدل ۶.۱ اینچی از همین پردازنده استفاده می‌کند یا پردازنده‌ای قدیمی‌تر خواهد داشت. در پایان این سه گوشی با سیستم عامل iOS 12 عرضه خواهند شد و تاریخ معرفی آن‌ها نیز ۲۱ شهریور ماه جاری است.

کد خبر 415856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha