همشهری‌آنلاین: شهردار تهران کارنامه مدیریت زنان در عرصه‌های مختلف کشور را موفق ارزیابی کرد و گفت: تجربه نشان داده‌است اگر مدیریت دست بانوان باشد آنها نسبت به مردان فعالیت سالم‌تری دارند. تجربه من هم در طول دوره‌ای که در دولت و خارج از دولت بودیم همین را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرنوشت، محمدعلی افشانی، شهردار تهران در مراسم  افتتاح سيزدهمين نمايشگاه «زنان و توليد ملي» با اشاره به بنر تبلیغاتی این نمایشگاه که دستگاه چرخ خیاطی را به تصویر کشیده بود، گفت: اگر جامعه هم بخواهد که حق پنجاه درصدی زنان را به آنان بدهد این تصویر نشان می‌دهد که زنان هنوز این جایگاه را باور ندارند چرا که حضور و فعالیت زنان در عرصه جامعه، بالاتر از این نگاه سنتی است که در این تصویر نشان داده شده است.

سیزدهمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» با حضور و سخنرانی شهردار تهران در محل دایمی نمایشگاه‌های شهرداری (بوستان گفت‌وگو) آغاز به کار کرد.

محمدعلي افشاني گفت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ دانش بنیان در جهان را زنان مدیریت می‌کنند و در همین کشور خودمان در سمنان بانویی را دیدم که به وسیله آبیاری قطره‌ای یک باغ بزرگ پسته درست کرده بود و وقتی برای دیدار با او به باغش رفتیم چکمه پوشیده بود و پشت تراکتور رانندگی می‌کرد.

افشانی با تقدیر از زنان کارآفرین گفت: در شرایطی که کشور ما به سر می‌برد کسانی‌که در حوزه تولید وارد شده اند باید بدانند کار بزرگی انجام می دهند؛ مشغول کردن یک جوان امروز یعنی کم‌کردن جرایم و این جای تقدیر دارد.

شهردار تهران در ادامه گفت: باید منفی‌بافی‌ها را کنار بگذایم تا بتوانیم جمعیت را اداره کنیم. من پیش‌تر در مقاله‌ای در روزنامه اعتماد ملی نوشتم تا وقتی به چاه‌های نفت امید و اتکا داریم هیچ پیشرفتی در کشور حاصل نمی‌شود.

افشانی افزود: باید عرصه را به کارآفرینان و کسانی‌که به به دنبال ایجاد شغل هستند بسپاریم. این کشور هفتاد سال سابقه برنامه‌ریزی برای پیشرفت دارد، از همان برنامه اولی که در دانشگاه هاروارد تهیه شد بر این نکته تاکید شد که ایران باید اتکا خود به نفت را کنار بگذارد. از آن زمان تاکنون در همه برنامه‌ها بر این نکته تاکید کرده‌ایم در حالی که هیچ وقت این اتفاق نیفتاده‌است و ما همچنان به نفت متکی هستیم و همین است که شرایط اقتصادی چند هفته قبل را در کشور ما ایجاد کرده است.

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات بانوان کارآفرین پرداخت و گفت شما باید بیشتر آز آن‌که به فکر تولید باشید، به دنبال بازاریابی هم باشید. بازاریابی امروز در دنیا یک علم است و باید بر اساس متدهای روز جهان به آن بپردازیم. سعی کنیم برای کالای تولیدی خود بازاریابی کنیم و بدانیم مردم برای کالای خوب پول خوب می پردازند.

شهردار تهران افزود: شهرداری با این‌که متولی اشتغال در جامعه نیست اما از آن حمایت و تلاش می‌کند شرایط جامعه بهتر شود. این بر مبنای همان شعاری است که در ابتدا فعالیت خود اعلام کردم که همان ارتقا کیفی زندگی شهروندان و جلب رضایت آنهاست. کارآفرینی یکی از شاخص‌های شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر است و ما تلاش می‌کنیم زمینه مشارکت واقعی مردم را در مدیریت شهری و فعالیت‌هایشان فراهم کنیم.

کد خبر 415823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha