همشهری آنلاین: رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: یکی از راه‌های افزایش منزلت پلیس در جامعه این است که پلیس خود را به افکار پرتعداد و پرتکرار جامعه نزدیک‌تر ساخته و میان این افکار، هماهنگی و سازگاری ایجاد کند.

فرمانده پلیس پیشگیری

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی در جلسه هم‌اندیشی مدیران ارشد معاونت اجتماعی و پلیس پیشگیری ناجا که در محل ستاد این پلیس برگزار شد با اشاره به اینکه پلیس در گذشته ساختارهایی سخت‌گیرانه و رویکردی سلبی داشت و تغییر رویکرد در رفتار پلیس ضروری به نظر می‌رسید، اظهار کرد: اما این ساختارها و راهبردها به تدریج متحول شد و به سوی جامعه محوری و رویکردهای ایجابی پیش رفت که در این زمینه سردار نوریان و همکاران ایشان نخستین سنگ بنا را در نیروی انتظامی گذاشتند و این خدمات ارزشمند هرگز فراموش نخواهد شد.

وی افزود: با پایه گذاری معاونت اجتماعی در پلیس، ساختار معاونت مبارزه با مفاسد اجتماعی سابق به صورت ایجابی در آمد که در برابر مسائل، فعالانه و با ابتکار عمل ظاهر شد و با رویکرد کاهش هزینه‌های اجتماعی، ترویج پیشگیری و افزایش منزلت اجتماعی پلیس کار خود را آغاز کرد و ما امروز از حضور دوباره کسانی که نخبگان و مردم را با ناجا آشتی‌ داده و جامعه را با ماموریت پلیس آگاه کردند در کنار خود، بسیار خوشحال هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه تصریح کرد: یکی از راه‌های افزایش منزلت پلیس در جامعه این است که پلیس خود را به افکار پرتعداد و پرتکرار جامعه نزدیک‌تر ساخته و بتواند میان این افکار، هماهنگی و سازگاری ایجاد کند که معاونت اجتماعی ناجا در صف مقدم این ماموریت حضور دارد.

وی اضافه کرد: هنر معاونت اجتماعی این است که گرایش‌های غالب در جامعه را به خوبی شناسایی کرده و ضمن آشنا کردن پلیس با این گرایش‌ها موجب جلب همکاری نزدیک مردم با پلیس شود و بدیهی است که پلیس پیشگیری نیاز بسیار جدی به این اقدامات داشته و افزون بر استقبال از این دست فعالیت‌ها برای هرگونه همکاری در این زمینه‌ آمادگی کامل دارد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات اجتماعی که برای مجموعه پلیس پیشگیری مفید است، مستند کردن آن دسته از غفلت‌های شهروندان که موجب وقوع جرم می‌شود و اطلاع‌رسانی و آموزش گسترده آن به مردم است که می‌تواند اثرات ژرفی در افزایش هوشیاری مردم و کاهش آمار جرایم داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی رسانه در نظام اسلامی، آموزش و انتقال آموزه‌های درست زندگی جمعی به مردم بوده و چنین اموری از چند جهت به پلیس پیشگیری پیوند می‌خورد، ما انتظار داریم که در این حوزه‌ها به پلیس پیشگیری فرصت بیشتری برای ارتباط با مردم از کانال رسانه‌های دیداری و شنیداری داده شود و آمادگی کافی نیز برای این کار داریم، چراکه هم پتانسیل خوبی در این پلیس برای تعامل مردمی وجود دارد و هم یکی از رسالت‌های ذاتی پلیس پیشگیری، پیگیری همین مسائل است.

سردار شرفی با اشاره به اینکه توجه و تاکید بر الگوسازی از نیروی‌های نظامی و انتظامی کشور در جامعه بسیار ضروری بوده و کارکردهای مثبت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود کارهای بسیار خوبی که در این زمینه انجام شده، خدمات کلانتری‌ها و فداکاری پرسنل آن چندان مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده است.

وی ادامه داد: توجه بیشتر به همکاران خدمتگزار ما در کلانتری‌ها و فعالیت‌های صادقانه و خدمات همراه با فداکاری آنها می‌تواند موجب الگوسازی و درک بهتر مردم از پلیس شده و ضمن توجه و قدردانی از خدمات آنها، موجب افزایش شان اجتماعی پلیس در جامعه و علاقه جوانان نخبه برای پیوستن به این نیروی مقدس شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان سخنان خود با بیان اینکه حوزه ماموریت و فعالیت این پلیس به دلیل نزدیکی با مردم و جامعه، همپوشانی و مشترکات بسیاری با معاونت اجتماعی ناجا دارد، تاکید کرد: این ویژگی‌ها سبب می‌شود که پلیس پیشگیری به صورت ذاتی علاقه بسیاری به همکاری با معاونت اجتماعی داشته باشد و همچنین توجه معاونت اجتماعی به حوزه‌های ماموریتی پلیس پیشگیری نیز برای ما اهمیت اساسی دارد.

کد خبر 415768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha