همشهری آنلاین: نیروهای بسیج مردمی الحشد الشعبی از بامداد امروز شنبه عملیات گسترده تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش را در ارتفاعات حمرین در شمال بغداد آغاز کردند.

 الحشد الشعبی تعقیب عناصر داعش را در شمال بغداد آغاز کرد

به گزارش ایرنا، فرمانده تیپ 88 در الحشد الشعبی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای این تیپ از ساعات اولیه بامداد امروز (شنبه) عملیات گسترده تعقیب هسته های گروه تروریستی داعش را در ارتفاعات حمرین از توابع استان دیاله تا شرق استان صلاح الدین عراق آغاز کردند.

براساس این بیانیه، این عملیات امنیتی از منطقه 'الفتحه' آغاز شده و تا چاه های نفت 'علاس' در شرق استان صلاح الدین ادامه دارد.

بخشی از هسته های خفته و متواری داعش بعد از پایان جنگ موصل در 2017 به ارتفاعات حمرین در شمال بغداد فرار کردند و گفته می شود که عناصر پراکنده داعش در میان روستای خالی از سکنه یا غارها و تونل های زیر زمینی و یا شکاف های عمیق موجود در ارتفاعات منطقه پنهان شده اند.

برخی از این هسته های خفته داعش هر از چندی در جاده بغداد به کرکوک که از نزدیکی ارتفاعات حمرین عبور می کند، دست به جرائمی از جمله آدم ربایی و عملیات تروریستی می زنند.

تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی به طور مرتب هر از چندی در مناطق شمالی بغداد که شامل سه استان دیاله، صلاح الدین و کرکوک است، به عملیات گسترده تعقیب و گریز هسته ها داعش برای پاکسازی آنها از منطقه دست می زند.

الحشد الشعبی در حالی پیگرد امنیتی عناصر داعش را در شمال بغداد آغاز کرده که مناطق جنوبی عراق خصوصا بصره این روزها شاهد اعتراضات مردمی گسترده ای است و برخی از عناصر نفوذی که گفته می شود از عناصر داعش در میان آنها است، تظاهرات مردمی را در دو روز گذشته به خشونت کشیده اند.

عناصر نفوذی و خرابکار عصر دیروز جمعه در پوشش تظاهرات اجتماعی مردم بصره، تعدادی از مقرهای الحشد الشعبی را آتش زدند.

کد خبر 415762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha