همشهری آنلاین: رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه گزارش‌هایی مبنی بر عرضه غیرقانونی واکسن آنفلوآنزای سال گذشته از سوی برخی از داروخانه‌ها دریافت کردیم.

واکسن آنفلوانزا

دکتر علی واشقانی در گفت و گو با ایسنا افزود: افرادی که طی چند روز گذشته واکسن آنفلوآنزا تزریق کردند بدانند که این واکسن‌ها برای سال قبل بوده و اثر بخشی لازم را ندارند و باید مجددا واکسن جدید آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وي از توزیع واکسن آنفلوآنزای جدید از این هفته خبر داد و گفت: متاسفانه یکسری گزارش‌ها به ویژه در استان فارس داشتیم مبنی بر این که برخی از داروخانه‌ها به صورت غیر قانونی واکسن آنفلوآنزای سال قبل را عرضه کردند که این داروخانه‌ها شناسایی و برخوردهای قانونی لازم با آنها انجام شده است.

وی تاکید کرد: بنابراین افرادی که طی چند روز گذشته واکسن آنفلوآنزا تزریق کردند بدانند که این واکسن‌ها برای سال قبل بوده و اثر بخشی لازم را ندارند. بنابراین بعد از توزیع واکسن جدید آنفلوآنزا باید مجددا آن را تزریق کنند.

واشقانی ادامه داد:‌ البته واکسن سال گذشته عوارض خاصی برای مردم ندارد و مشکلش عدم اثربخشی است، بنابراین از این هفته واکسن جدید آنفلوآنزا توزیع می‌شود و افرادی که طی چند روز گذشته این واکسن را تزریق کردند باید مجددا واکسن جدید را هم تزریق کنند.

کد خبر 415747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha