همشهری آنلاین: سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری اصفهان و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر حمایت از وسایل نقلیه برقی ساخت داخل امضا کردند.

تفاهم‌نامه حمایت از فناوری وسایل نقلیه برقی امضا شد

به گزارش مهر، بر اساس این تفاهم‌نامه در سال حمایت از کالای ایرانی ضمن افتتاح خط موتورهای مغناطیس دائم در مرکز طراحی و تولید موتور در اصفهان با حضور رئیس سازمان محیط زیست و استاندار اصفهان و هیات‌های همراه موارد زیر مورد تاکید و توافق قرار گرفت: با عنایت به سیاستگذاری کلان صورت گرفته در حوزه انرژی پاک و ضرورت حمایت از کالای ایرانی، سازمان محیط زیست ضمن حمایت از تولیدات بومی موتورهای برقی مورد نیاز جهت تولید موتورسیکلت، دوچرخه وموتور کولر و موتورهای مورد نیاز شناورهای تفریحی، نهادهای دولتی و غیر دولتی را ترغیب به بهره‌برداری از این فناوری به منظور کاهش آلودگی‌های محیط می‌کند.

به منظور حمایت از زیست بوم موجود در تالاب‌های سطح کشور سازمان صنایع دریایی نسبت به تولید شناورهایی با موتورهای سازگار با محیط زیست اقدام می‌کند.

این تفاهم‌نامه به امضای عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسید.

خط تولید موتورهای پیشرفته الکتریکی مغناطیس دائم روز پنجشنبه در مرکز صنایع دریایی شهید قربانی شاهین شهر راه‌اندازی شد.

این خط تولید مکانیزه مشتمل بر سه محصول موتور مغناطیس دائم موتورسیکلت، موتور مغناطیسی دائم دوچرخه برقی و موتور مغناطیس دائم کولرهای آبی است.

در صورت توسعه کامل این خط تولید، یک هزار و ۶۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

کد خبر 415695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha