همشهری آنلاین: در پی حمله مشکوک تعدادی از معترضان بصره به کنسولگری ایران در این منطقه، یک منبع مطلع گفت: تا آنجا که اطلاع داریم دیپلمات‌های ایرانی مستقر در کنسولگری ایران در بصره سالم هستند.

کنسولگری ایران در بصره

به گزارش ایسنا، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که تعدادی از معترضان در بصره با حمله به کنسولگری ایران در این منطقه، این مکان دیپلماتیک را به آتش کشیدند. در همین چارچوب، یک منبع مطلع به ایسنا گفت: پیش از چنین حمله‌ای کارکنان کنسولگری ایران این مکان را ترک کرده بودند و تا آنجا که اطلاع‌ داریم، مشکلی برای دیپلمات‌های ایرانی به وجود نیامده است.

بر اساس این گزارش، در چند شب گذشته معترضان به وضعیت معیشتی در بصره به برخی از دفاتر احزاب مختلف و سازمان‌های دولتی و همچنین گروه‌هایی مانند حشدالشعبی، سازمان بدر و غیره حمله کرده و ساختمان‌های مربوطه را بعضا به آتش کشیده‌اند.

بر اساس این گزارش، امروز ظهر مرجعیت نجف اشرف در خطبه نماز جمعه خود با اشاره به اعتراضات مردم بصره از مردم معترض خواسته بود که دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی نزنند، علیه نیروهای نظامی خشونت به خرج ندهند و متقابلا این نیروها نیز چنین رفتاری با مردم نکنند.

مقامات عراقی تاکنون در برابر این اقدام مشکوک که بر خلاف قوانین بین‌المللی روی داده است، موضعی نگرفته‌اند.

 

کد خبر 415675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha