همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز شنبه (22دی) محمدالبرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به حضور پذیرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این دیدار، مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه آژانس باید یک مرکز مستقل بین المللی باقی بماند تصریح کردند: با توجه به فضای مثبت کنونی بین المللی درخصوص فعالیت های هسته ای ایران، حل صحیح این موضوع، آزمونی مهم و موفقیتی بزرگ برای آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود.

ایشان با یادآوری دیدگاه مبنایی نظام جمهوری اسلامی ایران درباره معاهدات بین المللی و لازم الاتباع دانستن آنها افزودند: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بر همین مبنا به تعهدات خود درخصوص ان پی تی عمل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تمایل نداشتن قدرت های سلطه گر به مستقل ماندن آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کردند: خشم آنان از مواضع آژانس مبنی بر نبود انحراف در فعالیتهای هسته ای ایران نشانه بارز این امر است.

حضرت آیت الله خامنه ای مشکل امریکا را با نظام اسلامی ایران، فراتر از موضوع هسته ای دانستند و تأکید کردند:‌ امریکایی ها به اشتباه تصور می کنند با فشار به ایران در موضوع هسته ای می توانند جمهوری اسلامی ایران را بشکنند اما آنها با این مسئله یا با طرح مسائل دیگر نخواهند توانست ملت ایران را به زانو درآورند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر مواضع جمهوری اسلامی ایران تصریح کردند: باقی ماندن پرونده هسته ای ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچ توجیهی ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که از لحاظ شرعی و مبنایی، با ساخت و کاربرد سلاح هسته ای مخالف است.

ایشان در پایان ابراز امیدواری کردند مسائل باقیمانده درخصوص موضوع هسته ای ایران هرچه زودتر حل و فصل شود.

در این دیدار که آقای آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان هم حضور داشت، آقای محمدالبرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را شریکی بسیار مهم و با ارزش برای آژانس بین المللی انرژی اتمی توصیف کرد و گفت: در ماه های اخیر همکاری های خوبی میان ایران و آژانس به منظور شفاف سازی وجود داشته است.

وی با تأکید بر حق ایران برای استفاده از انرژی هسته ای به منظور توسعه کشور، مذاکره را تنها راه حل موضوع هسته ای ایران دانست و ابراز امیدواری کرد پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت به آژانس بین المللی انرژی اتمی باز گردد.

کد خبر 41561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز