چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دعوت همتای چینی خود و در راس یک هیئت بلندپایه دفاعی به چین سفر می‌کند.

 امیر حاتمی

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دعوت همتای چینی خود و در راس یک هیئت بلندپایه دفاعی به چین سفر می‌کند.

وی در این سفر ضمن دیدار وزیر دفاع چین، با تعداد دیگری از مقامات نظامی و سیاسی این کشور ملاقات و در زمینه تحولات منطقه ای و بین المللی و همچنین روابط و همکاری های دوجانبه دفاعی گفت وگو و از برخی یگان‌های نظامی و واحدهای صنعتی این کشور بازدید خواهد کرد.

همچنین در این سفر امیر حاتمی به عنوان دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با تعدادی از مسئولین اقتصادی جمهوری خلق چین دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

همکاری های دفاعی دو کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز و تاکنون روند رو به رشدی را به ویژه پس از توافق برجام طی کرده است.

با سفر وزیر دفاع جمهوری خلق چین به تهران در آبان ماه سال 1395 و امضای توافقنامه همکاری های دفاعی و نظامی بین دو کشور که در جریان آن سفر انجام شد، این روابط وارد مرحله جدیدی شده و سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان به چین می تواند شتاب بیشتری به این همکاری ها در چارچوب منافع متقابل دو کشور ببخشد.

کد خبر 415536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha