چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس فدرال آمریکا کفش‌های یاقوتی‌رنگ جودی گارلند در فیلم سینمایی «جادوگر شهر از» را پس از ۱۳ سال پیدا کرد.

جودی گارلند

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از بي‌بي‌سي، اين يك جفت كفش ياقوتي كه تصور مي‌شود از ارزشمندترين وسايل جامانده از فيلم سال 1939 باشد، در 2005 از موزه مينه‌سوتا دزديده شده بود. گارلند در مجموع چند جفت كفش ياقوتي در فيلم خاطره‌انگيز «جادوگر شهر از» پوشيده بود كه چهار جفت از آنها باقي مانده است.

اندكي پس از آنكه سارق شبانه وارد موزه مينه‌سوتا شد و كفش‌ها را دزديد، يك فرد ناشناس يك ميليون دلار براي افشاي نام دزد و محل پنهان شدن او جايزه تعيين كرد اما اين جايزه در دهمين سالگرد ماجرا اعتبار خود را از دست داد. به همين دليل، معلوم نيست در يافتن كفش‌هاي ياقوتي پاي پول هم در ميان بوده است يا نه. ضمن اينكه پليس فدرال آمريكا هيچ اطلاعاتي درباره فرد رباينده يا نحوه پيدا شدن كفش‌ها منتشر نكرده است.

جوان سنبورن، مامور ويژه FBI در نشست خبري روز سه‌شنبه با اشاره به اينكه پرونده دزدي سال 2005 همچنان باز است و تحقيقات ادامه دارد، افزود: «ما انبوهي از اطلاعات در اين پرونده به دست آورده‌ايم و معتقديم چيزهاي ديگر براي دانستن همچنان وجود دارد.» كفش‌هاي گارلند در «جادوگر شهر از» بيمه يك ميليون دلاري داشتند اما كارشناسان مي‌گويند ارزش واقعي اين كفش‌ها دو برابر يعني تقريبا دو ميليون دلار است.

موزه جودي گارلند در گرند رپيدز، محل تولد ستاره آمريكايي كفش‌هاي ياقوتي را از مجموعه‌داري به نام مايكل شا امانت گرفته و در موزه مينه‌سوتا به نمايش گذاشته بود اما دزد يا دزدها با روشي بسيار ساده وارد موزه شده و آن را با شكستن محفظه شيشه‌اي برداشته بودند. نكته عجيب اينكه دوربين‌هاي امنيتي در شب دزدي كار نمي‌كردند و هيچ نشانه‌اي حتي در حد يك اثر انگشت از دزدها در محل ماجرا باقي نمانده بود.

شا سال 2015 درباره دزديده شدن كفش‌هاي قديمي به نيوزويك گفته بود: «وقتي خبر را شنيدم، پاهايم سست شد و روي زمين افتادم. من 35 سال از آن كفش‌ها مراقبت كرده بودم.» مديران موزه مينه‌سوتا جاي خالي «كفش‌هاي ياقوتي دوروتي» را در تمام اين مدت خالي نگه داشته بودند و سه سال پيش مستند «چه كسي كفش‌هاي ياقوتي را دزديد؟» درباره اين ماجرا به نمايش عمومي درآمد.

کد خبر 415489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha