چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیانا پریسلی با کنار زدن رقیب قدرتمند خود از حزب دموکرات به نخستین بانوی سیاهپوست راهیفاته به کنگره آمریکا از ایالت ماساچوستس تبدیل شد.

آیانا پریسلی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از يو‌اس‌اي‌تودي، پريسلي 44 ساله در حالي به نمايندگي از مردم ماساچوستس به كنگره آمريكا راه يافت كه رقيب او مايكل كاپوانو 10 دوره در كپيتال هيل حضور داشت و كمتر كسي تصور مي‌كرد يك سياستمدار سياهپوست بتواند با كنار زدن او راهي مجلس نمايندگان آمريكا شود. پريسلي در راي‌گيري براي انتخاب نماينده حزب دموكرات در انتخابات ماه نوامبر 59 بر 41 از رقيب خود پيش افتاد و تاريخ‌سازي كرد.

آنچه در ايالت ماساچوستس اتفاق افتاد، دورنمايي كلي از آينده احزاب دموكرات و جمهوريخواه آمريكا به دست مي‌دهد. پيش‌تر همين ماجرا در نيويورك هم پيش آمده بود؛ جايي كه جو كراولي رقابت براي حضور دوباره در كنگره را به يك رقيب 28 ساله به نام الكساندريا اوكازيو-كورتس باخت و همين نماينده تازه‌نفس نيويورك با پشتيباني خود از پريسلي، زمينه را براي غلبه او بر كاپوانوي 66 ساله فراهم كرد.

به نظر مي‌رسد در شرايط پرآشوب آمريكا، راي‌دهندگان در ماساچوستس، نيويورك و ديگر شهرها و ايالت‌ها بيشتر به نامزدهايي علاقه نشان مي‌دهند كه پيش‌بيني‌ناپذيرترند. مردم كه از رويكردهاي قديمي و غيركاربردي دموكرات‌ها در برابر جمهوريخواهان واكنشگرا خسته و دلزده شده‌اند، در پي راي دادن به كساني هستند كه با سياست‌هاي شجاعانه‌تر به مبارزه با بي‌عدالتي‌هاي اقتصادي، اجتماعي و نژادي برخيزند.

پيروزي پريسلي در دور مقدماتي انتخابات كنگره آمريكا نشانه به فهرست زنان و اقليت‌هاي نژادي آماده ورود به كپيتال هيل و ديگر مناصب مهم سياسي مي‌افزايد؛ چهره‌هايي چون اوكازيو-كورتس كه به كنگره مي‌رود يا اندرو گيلوم كه نامزد حزب دموكرات براي گرفتن پست حساس فرمانداري ايالت فلوريداست.

کد خبر 415478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha