همشهری آنلاین: هزاران نفر از سراسر دنیا از جمله کارمند رسانه‌ای کاخ سفید متقاضی فعالیت در شغل «کتابفروش پابرهنه» در یکی از استراحتگاه‌های اشرافی مالدیو شده‌اند.

سواحل مالدیو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، پس از انتشار آگهي استخدام يك كتابفروش براي كار در اقامتگاه سونوا فوشي در مالديو در هفته‌هاي اخير، هزاران كارمند ناراضي از كار دفتري آمادگي خود را براي پابرهنه شدن و كار كردن در اين كتابفروشي اعلام كردند. نكته عجيب، وجود نام يكي از كاركنان گروه رسانه‌اي كاخ سفيد در فهرست متقاضيان است كه مي‌خواهد كار براي دونالد ترامپ را رها كند و براي فروختن كتاب راهي مالديو شود.

فيليپ بلك‌ول كه بزرگ‌ترهاي خانواده‌اش سال 2006 كار كتابفروشي را رها كردند و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي خود را فروختند، حالا پس از 12 سال به فكر زنده‌كردن حرفه اجدادي آن هم در يكي از استراحتگاه‌هاي اشرافي مالديو در شرق آسيا افتاده است. به گفته بلك‌ول جوان، پولي كه از اين راه به دست مي‌آيد چندان زياد نيست اما فوايد جانبي مديريت يك كتابفروشي با پاي برهنه مي‌تواند ده‌ها برابر درآمد آن باشد.

شركت آلتيمت لايبرري به مديريت بلك‌ول پس از دريافت هزاران رزومه از سراسر دنيا، حالا مشغول بررسي پيشينه متقاضيان است و در آينده نزديك 15 نفر را براي مصاحبه حضوري دعوت مي‌كند. فرد پيروز از همين ماه با پاي برهنه در كتابفروشي سونوا فوشي در مالديو مشغول به كار مي‌شود و فقط سه ماه فرصت دارد از اين موهبت الهي بهره ببرد. پس از آن نوبت به يكي ديگر از درخواست‌كنندگان مي‌رسد.

بسياري از آنها كه در فضاهاي سربسته دلگير در گوشه و كنار دنيا كار مي‌كنند، شايد در آرزوي كار كردن زير آفتاب درخشان، كنار دريا و روي شن‌هاي داغ ساحل باشند. اين فرصت به لطف يك عاشق كتاب فراهم شده و تا چند روز ديگر يك نفر از ميان هزاران درخواست‌كننده براي يك تجربه ناب راهي مالديو مي‌شود.

کد خبر 415464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha