همشهری آنلاین: بازار طلا و سکه بدون تغییر نسبت به روز گذشته با نوسانی بسیار جزئی روبرو شده و سکه تمام بهار آزادی افت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی قیمت داشته و در حال حاضر با رقمی معادل چهار میلیون و ۷۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ایسنا نوشت: ابراهیم محمدولی - رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به آخرین وضعیت قیمت سکه و طلا در بازار، اظهار کرد: در بازارامروز سکه تمام بهار آزادی طرح جدید معادل چهار میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۲۲۵ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۰۵ هزار تومان قیمت دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هر اونس طلای جهانی ۱۱۹۵ دلار، یک مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۵۶۵ هزار تومان، یک مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان، یک گرم طلای ۱۸ عیار ۳۶۱ هزار تومان قیمت دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به این‌که قیمت سکه نسبت به روز گذشته نوسان جزیی و معمولی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی را تجربه می‌کند، گفت: این نوسانات کاهشی بوده و در ارتباط با طلا نیز اتفاق خاصی رخ نداده است.

محمدولی همچنین در مورد وضعیت بازار خاطر نشان کرد: وضعیت دادوستد مناسب نیست و تقاضا در حوزه مصنوعات طلا پنج تا ۱۰ درصد بوده و نسبت به طلای آب شده که مردم طی این روزها به جای مصنوعات ساخته شده به سمت خرید آن اقدام می‌کنند ۲۰ تا ۲۵ درصد است.

وی ادامه داد: در مورد سکه باید خاطر نشان کرد که با توجه به رشد قیمت‌ها مردم به سمت خرید روی آورده‌اند و احساس می‌کنند با توجه به گران شدن قیمت سکه بهتر است خرید کرده و پس از چند روز آن را بفروشند و سود کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان این‌که قیمت سکه دنباله‌روی قیمت ارز در بازار است، گفت: در صورتی که مسکن لازم توسط بانک مرکزی و کلان اقتصاد کشور مدنظر قرار نگیرد و بازار با مدیریت روبرو نشود، رشد قیمت‌ها ادامه دارد و به نظر می‌رسد که روند کاهشی صورت نگیرد.

کد خبر 415452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha