همشهری آنلاین: موزه طبیعت و حیات وحش ایران در در دارآباد، منتهی‌الیه شمال شرقی تهران، بنا شده است.

موزه طبیعت و حیات وحش ایران - دارآباد

این ساختمان که بنایی نیمه تمام و متعلق به یکی از اعضای رژیم سابق بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی مصادره شد و بعد از این که در سال ۱۳۷۲ توسط شهرداری تهران خریداری شد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با انجام تغییرات وسیع و اساسی با صرف هزینه‌ای قابل توجه، توسط شهرداری منطقه یک، تبدیل به موزه آثار طبیعی و حیات وحش ایران شد.

موزه طبیعت و حیات وحش ایران در سال ۱۳۷۶ به عضویت شورای بین‌المللی موزه‌ها (ICOM) و کمیسیون آموزش و ارتباطات سازمان جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN-CEC) در آمد و در همین سال به شبکه جهانی اینترنت نیز پیوست.

موزه طبیعت و حیات وحش ایران در بخش‌های متعدد نمایشگر نمونه‌های زیستی متنوع ایران است و در سالن‌های آن پنج راسته پستانداران شامل خرگوش‌ها، جوندگان، گوشتخواران، فردسمان، زوج سمان در سیزده خانواده در برگیرنده خرگوش، سنجاب، موش، سگ سانان، خرس‌ها، راسو، کفتار، گربه سانان، اسب و الاغ، گوزن، گاوسانان، خوکها و فک‌ها بیش از بیست و شش گونه از موجودات را به نمایش گذاشته است .

همچنین افزون بر ۱۶۵ گونه پرنده از مجموع حدود ۵۱۷ گونه پرنده شناسایی شده در ایران در سالن‌های موزه به نمایش در آمده است. از نمونه‌های قابل توجه و کمیابی که به مجموعه جانوری موزه اضافه شده پوست ببر منقرض شده ایران است.

کد خبر 415437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha