سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکوادور سومین کشور منطقه آمریکای جنوبی پس از کلمبیا و ونزوئلاست که نماینده خود را برای حضور در اسکار ۲۰۱۹ معرفی می‌کند.

فیلم پسر مرد

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، «پسر مرد» به كارگرداني مشترك لوييز فليپه فرناندز-سالوادور و پابلو آگوئرو به نمايندگي از سينماي اكوادور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نود و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار شركت مي‌كند. فيلم در جنگل‌هاي آمريكاي جنوبي ساخته شده و درباره يك جوان محتاط آمريكايي به نام پيپه از حاشيه‌هاي پولدارنشين مينياپليس است كه در كمال بي‌ميلي به پدر مرموزش در اكوادور مي‌پيوندد.

پدر و پسر در سرزمين مادري‌شان راهي سفري براي يافتن گنجينه طلاي اينكاها مي‌شوند و پسر جوان در اين ماجراجويي پرخطر درمي‌يابد او و پدرش راهي براي فرار و رهايي از دست سرنوشت خانوادگي ندارند. «پسر مرد» هفتمين نماينده اكوادور در رقابت اسكار از سال 2000 است كه تا امروز به يك نامزدي و قرار گرفتن در فهرست نامزدهاي ابتدايي هم ختم نشده است. برنامه نمايش فيلم در اكوادور و ديگر نقاط دنيا هنوز مشخص نيست.

كروواسي هم كه تا امروز 26 نماينده به اسكار معرفي كرده و چشم‌انتظار نخستين نامزدي است، امسال با «مامور هشتم» وارد رقابت اسكار نود و يكم شده است. اين فيلم كمدي به كارگرداني ايوان زالاي بر اساس رماني از رناتو بارتيچ ساخته شده و داستان يك سياستمدار بدنام است كه به جزيره‌اي دورافتاده در كروواسي تبعيد مي‌شود تا نخستين انتخابات رسمي آنجا را سازماندهي و برگزار كند؛ ماموريتي كه هفت مامور پيشين از عهده به سرانجام رساندن آن برنيامده‌اند.

فيلم 139 دقيقه‌اي «مامور هشتم» دومين تجربه كارگرداني زالاي 49 ساله و نخستين تجربه او در راه رقابت در اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان است. فيلم اوايل سال جاري ميلادي در كروواسي به نمايش عمومي درآمده و نخستين نمايش بين‌المللي آن ماه گذشته در سي و ششمين جشنواره فيلم مونيخ در آلمان بود.

کد خبر 415378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha