همشهری‌آنلاین: مصوبه شورای عالی استان تهران مبنی بر شناور شدن ساعت اداره‌ها از اول تا ۱۵ مهر در نشست هماهنگی استقبال از مهر ۹۷ بار دیگر مطرح بر اجرا آن تاکید شد.

در اين نشست كه عصر دوشنبه 12 شهريور در معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران برگزار شد،نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای دخیل در این طرح برنامه‌ها و‌ گزارش کار خو‌د را ارایه کردند. 

به گفته محسن پورسیدآقایی معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صورت تصویب هیات دولت، ساعت آغاز کار پرسنل اداره‌ها از اول تا ۱۵ مهر بین ساعت ۷ تا ۸:۳۰ شناور می‌شود و کسانی که تمایل دارند ساعت ۸ یا ۸:۳۰ در محل کارشان حاضر شوند می‌توانند به ازا تاخیری که دارند یا مرخصی ساعتی بگیرند و یا بیش‌تر از پایان ساعت اداری، در محل کارشان بمانند، تا دیرکرد شروع کار جبران شود.

معاون شهردار تهران همچنین از موافقت معاونت متبوعش با تغییر ساعت تردد ناوگان حمل و‌ پخش کالا در صورت بسیج نیروهای پلیس راهور خبر داد.

بر اساس این پیشنهاد که نماینده پلیس راهور در این نشست، هم از آن استقبال کرد؛ محدودیت تردد ناوگان پخش کالا در دو هفته نخست مهر ماه، از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ در کل سطح شهر تهران اجرا می‌شود.

پورسید آقایی در ادامه این نشست بر لزوم ابلاغ بخشنامه مبنی بر ساماندهی سرویس مدارس از سوی آموزش و پرورش تاکید کرد و‌ گفت: اداره کل آموزش ‌و پرورش تهران باید بخشنامه‌ای صادر کند که هر مدرسه ای که در آن به سمت معابر یا خیابان است، ۲ هفته اول مهر موظف است نسبت به پیاده و سوار شدن  دانش‌آموزان از سرویس مدارس در حیاط مدرسه اقدام کند.

پورسيدآقايي گفت: آموزش و پرورش باید مدیران مدارس را مکلف کند که از روز اول مهر سرویس مدارس آماده جابهجایی دانش‌آموزان باشند.

بر اساس گزارش نمایندگان سازمان‌های مربوطه برای استقبال از مهر ۹۷، سر فاصله ۴ دقیقه برای خطوط ۱، ۲ و ۴ مترو تهران و‌ حومه حفظ می‌شود. همچنین نظافت، روشنایی و پله برقی ایستگاه‌های مترو در دستور کار قرار گرفته است. همچنین بر خلاف سال‌های گذشته مترو تهران در روز اول مهر رایگان نیست.

در بخش اتوبوسرانی نیز، ۶۳ نقطه برای استقرار سیستم امداد اتوبوس‌ها شناسایی شده‌است. ۱۲۰ دستگاه اتوبوس دو کابین هم که پیش از این به دلیل نقص فنی از مدار خارج شده بود تا اول مهر به خطوط باز می‌گردند.

در این نشست نمایندگانی از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با ترافیک مهر ماه از جمله امداد خودرو سایپا و ایران خودرو ،اورژانس تهران، پلیس راهور و تاکسیرانی حضور داشتند.

کد خبر 415374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha