دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

با وجود سپری شدن عید قربان و طرح‌های مسئولان برای افزایش عرضه گوشت قرمز گرم و منجمد، قیمت این فراورده در بازار مصرف همچنان روبه افزایش است.

گوشت

به گزارش همشهری، اعلام قیمت‌ مصرف‌کننده گوشت گرم و منجمد وارداتی و وعده افزایش عرضه این محصول در بازار مصرف در شرایطی به محور اصلی سیاست‌های تنظیم بازار گوشت قرمز تبدیل شده است که از عرضه این فراورده با قیمت‌های مصوب در بازار مصرف خبری نیست و سیر صعودی قیمت گوشت قرمز ادامه دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی از افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار مصرف خبرداد و با تأکید بر اینکه برای روزهای آینده پیش‌بینی کاهش قیمت گوشت قرمز نداریم، گفت: قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف‌کنندگان به ۵۹ تا ۶۰هزارتومان رسیده است.

او تاکید کرد: قیمت وابسته به عرضه و تقاضا است ضمن اینکه این گرانی فقط مربوط به گوشت نیست و همه کالاها گران شده‌اند. علی اصغر ملکی با اشاره به بازگشت حجاج به کشور، افزود: علاوه بر این در آستانه‌ماه محرم قرار داریم و تقاضا در بازار رو به افزایش است، دامداران نیز دام خود را با قیمت‌های کم عرضه نمی‌کنند.

او با بیان اینکه قاچاق دام هنوز هم ادامه دارد به ایلنا، گفت: نوسان قیمت ارز و تمایل به خرید گوسفند سفید ایرانی در کشورهای همسایه عربی سبب ایجاد انگیزه برای سودجویان و خروج غیرقانونی دام زنده از کشور شده و نگران شرایطی هستیم که بر بازار گوشت قرمز حاکم شده زیرا با روند رو به رشد قاچاق دام زنده با کمبود گوشت قرمز مواجه می‌شویم و خروج دام موجب صدمه‌دیدن تولیدات داخلی شده است.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران نیز با اشاره به قیمت گوشت گوساله در بازار گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوساله در کشتارگاه‌ها همچنان 15هزار تومان ثابت مانده اما برای مصرف‌کننده قیمت خرده‌فروشی‌ها غیرقابل باور است؛ به‌نحوی که میانگین کشوری قیمت هر کیلوگرم گاو زنده 15هزار تومان اما قیمت گوشت در بازار به 60تومان رسیده درحالی‌که با احتساب هزینه حمل و سود خرده فروشی باید قیمت هر کیلوگرم گاو زنده حداکثر 20هزار تومان باشد.جدول۱

کد خبر 415345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha