دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مجید فراهانی گفت:فرایند انتخاب ذیحسابان برای قبل از خرج و حساب‌رسان برای بعد خرج به شکل نهادمند انجام شد و از این رو نظام‌نامه انتخاب حسابرس و نظام‌نامه انتخاب و نظارت بر عملکرد دیحساب را تدوین کردیم ‌که این دو نهایتا سبب می شود تا گام مهمی برای تشکیل دیوان محاسبات شهری برداریم که جز وعده های ما بوده است و امیدواریم تا انتها این دوره دیوان عدالت شهری راه‌اندازی شود چرا که پیش‌نیاز آن ایجاد شده است.

به گزارش شهرنوشت، اولین نشست خبری کمیسیون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در سال ۹۷ با حضور مجید فراهانی، مرتضی الویری، سید حسن رسولی و محمود میرلوحی برگزار شد.

در این جلسه مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی به ارائه گزارش یک ساله این کمیته پرداخت.

مجید فراهانی، در جریان اولین نشست خبری کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرآیند شفاف‌سازی گفت: اصحاب رسانه نقش مهمی در بهبود و انعکاس فعالیت شوراهای شهر دارند و اگر طیف حرفه‌ای رسانه‌های حوزه شهری نبود، وضعیت انعکاس شورای شهر کم‌رنگ بود و لازم می‌دانم از همه این عزیزان تشکر می‌کنم.

او افزود: کمیته بودجه و نظارت وظیفه بررسی و نظارت بر حسن اجرا بودجه و فعالیت‌های شهری دارد بر این اساس تلاش کردیم با تیمی جوان در تعامل با جامعه حسابداران رسمی و..‌. بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در رابطه با فعالیت های این کمیته طی سال گذشته بیان کرد: ارزیابی و تدوین بودجه ۹۷ با همکاری شهرداری جز وظایف ما بود که راهبردهای اساسی آن با پیشنهادهاي شهرداری انجام و بحث و بررسی این بودجه با همکاری سایر کمیسیون‌ها نهایی شد.

فراهانی تصریح کرد: تلاش‌های زیادی برای ایجاد شفافیت در ارزیابی برنامه‌ریزی و نظارت مالی داشته ایم از این رو انتخاب حسابرسان مناطق به شکل شفاف و چند مرحله‌ای و با اعلام در روزنامه انجام شد و طی آن رقابت واقعی شکل گرفت که قیمت شکنی نسبت به سال‌های گذشته انجام شده و حسابرسان خبره‌تر وارد پروسه شدند.

او ادامه داد: همچنین ذیحسابان منتخب شورا قبل خرج و حین خرج در مناطق مستقر شدند که مراحل انتخاب آن با دقت انجام شد و به تصویب شورای شهر رسید.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر در رابطه با سایر فعالیت‌های این کمیته اظهار کرد: گزارش بررسی وضعیت پیشرفت پروژه‌ها، گزارش بررسی بودجه سال‌های گذشته و بررسی و نظارت بر بودجه سال ۹۷ اهمیت دارد که در زمره فعالیت‌های این کمیته مورد بحث و بررسی بوده است.

کد خبر 415296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha