همشهری آنلاین: «اینکردیبل‌ها ۲» نخستین انیمیشن و پنجمین فیلم تاریخ سینماست که در منطقه آمریکای شمالی به گیشه ۶۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

اینکردیبل ها ۲

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از فوربس، دومين فيلم از مجموعه «شگفت‌انگيزها» روز يكشنبه مرز فروش 600 ميليون دلار را در سينماهاي آمريكا و كانادا پشت سر گذاشت تا نخستين انيميشن تاريخ باشد كه اين ركورد را مي‌زند. اين البته سومين فيلم 600 ميليون دلاري ديزني در بازار داخلي پس از «انتقام‌جويان: جنگ ابد» و «پلنگ سياه» در سال جاري ميلادي است و پنجمين فيلمي كه موفق شده‌اند در آمريكاي شمالي از مرز 600 ميليون دلار بگذرند.

«اينكرديبل‌ها 2» تا امروز در بازار جهاني يك ميليارد و 160 ميليون دلار فروخته است و دو ماه پيش به ركورد يك ميليارد دلار رسيده بود. در ميان انيميشن‌هاي تاريخ سينما، فقط «يخ‌زده» ديزني در سال 2013 بيش از «اينكرديبل‌ها 2» فروخته و با يك ميليارد و 270 ميليون دلار پرفروش‌ترين است. پيش از اين، «مينيون‌ها» با 1.15 ميليارد دلار در رده دوم اين جدول بود كه جاي خود را چند روز پيش به «اينكرديبل‌ها 2» داد.

در ميان شش فيلمي كه تا امروز موفق شده‌اند ركورد فروش 600 ميليون دلاري در آمريكاي شمالي را به نام خود ثبت كنند، چهار فيلم مربوط به استوديو ديزني است و دو فيلم ديگر هم «تايتانيك» و «آواتار» جيمز كامرون هستند. از سوي ديگر، تابستان 2018 با ثبت ركورد 4.4 ميليارد دلاري در آستانه تبديل شدن به يكي از بهترين تابستان‌هاي سينمايي تاريخ در آمريكا و كاناداست.

کد خبر 415289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha