مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی از راه اندازی سامانه نظارت همگانی بر سرویس مدارس برای اولین بار، خبر داد.

به گزارش شهرنوشت، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی با اشاره به این‌که سازمان تاکسیرانی برای اولین بار سامانه‌ای را برای مشارکت و نظارت همگانی والدین و شهروندان راه‌اندازی کرده است، گفت: والدین می‌توانند در صورت نیاز وارد سامانه شده و مشخصات خودرو مورد نظر را وارد کرده و پروفایل تشخیص صلاحیت راننده، خودرو و هم پیمانکار را ملاحظه کنند و در صورت عدم ثبت مجوز، می‌توانند خودرو و راننده مورد نظر را به تاکسیرانی گزارش کنند، تا رسیدگی و برخورد شود. 

عليرضا قنادان با اشاره به شفاف‌شدن فرایند ثبت‌نام شرکت‌ها، خودروها و رانندگان در سامانه سرویس مدارس، اظهار کرد: سامانه‌ای در سازمان تاکسیرانی راه‌اندازی شده است که شرکت‌های پیمانکاری سرویس مدارس از طریق دفاتر هماهنگی و امور اداری تاکسیرانی ثبت می‌شوند و تاکنون حدود 400 پیمانکار سرویس مدارس در این سامانه ثبت‌نام کرده و به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند.

عليرضا قنادان افزود: اطلاعات تمام راننده‌ها در این سامانه به صورت پرونده الکترونیک ثبت و در اختیار تاکسیرانی قرار دارد. همچنین با اتصال به زیرساخت الکترونیکی، سوء پیشینه راننده و معاینه فنی خودروها وارد سامانه می‌شوند و امکان کنترل هم از لحاظ امنیتی و ایمنی و هم از نظر آلایندگی به صورت الکترونیک مهیاست. درصورتی‌که مهلت معاینه فنی به اتمام رسیده یا موضوع خاصی درمورد صلاحیت راننده احراز شود، در سامانه رصد شده و اقدام‌هاي مقتضی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانیگفت: امسال آموزش و پرورش به عنوان کارفرما در مورد خدمات سرویس مدارس شناخته شده است، درصورتی‌که در گذشته کارفرما به صورت شفاف مشخص نبود. رانندگان در این سامانه دارای پروفایل کاملی از اطلاعات شامل شماره تلفن، آدرس، عدم اعتیاد و سوء پیشینه و... هستند. آموزش و پرورش نیز صرفا شرکت هایی را به رسمیت می‌شناسد که مجوز سازمان تاکسیرانی را دارند. بنابراین تاکسیرانی به عنوان یکی از اعضا کارگروه ماده 18وظیفه سطوح تشخیص صلاحیت و صدور مجوزها را برعهده دارد.

او با اشاره به تصمیم کارگروه ماده 18 سیاستگذاری اجرایی سرویس مدارس شهر تهران مبنی بر حذف پراید، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و وضعیتی که پراید در حمل و نقل دارد برای پروسه حذف پراید سه سال زمان تعیین شد؛ بر اساس آمار یک سوم ناوگان حمل و نقل پرایدهای بالای ۱۰ سال عمر بودند که مجوز سرویس مدارس را نگرفته و از سامانه حذف شدند. بنابراین امسال پراید بالای ۱۰سال عمر در ناوگان سرویس مدارس نداریم.

قنادان ابراز امیدواری کرد: با حمایت از نوسازی ناوگان، برای سال آینده هم در روندی مناسب به سمت سیاستگذاری در زمینه حذف پراید گام برداشته شود.

کد خبر 415285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha