همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره تغییر شهردار تهران با توجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: هنوز در این خصوص ابلاغیه‌ای نداشته‌ایم لذا از تغییر شهردار خبری نیست. البته شورای شهر از روش‌های قانونی برای حفظ افشانی استفاده خواهد کرد.

محسن هاشمی در جمع خبرنگاران

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران درباره ادامه فعالیت شهردار تهران با توجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: فرایند فعالیت شوراي شهر به این شکل است که مصوبات شورا به هیات تطبیق فرمانداری تهران ارسال و پس از تایید به وزارت کشور ارسال می‌شود تا به تایید نهایی برسد. در خصوص انتخاب شهردار نیز این فرایند طی می‌شود و حکم شهردار توسط وزارت کشور اعلام می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که شورای شهر از همه روش‌های معمول و قانونی برای حفظ افشانی استفاده خواهد کرد و از رسانه‌ها خواست که به ماجرای رفتن یا ماندن شهردار تهران دامن نزنند.

محسن هاشمی با درخواست از رسانه‌ها برای بی‌توجهی به اخبار غیر رسمی قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: شهردار تهران از اجرای این قانون استقبال کرده و اعلام داشته است که شهرداری تهران اولین دستگاهی خواهد بود که این قانون را اجرا می‌کند.

وی درباره این موضوع که شهردار کنونی پایتخت مصداق این قانون است یا خير، توضیح داد: همان طور که بنده بارها گفتم و برخی از اعضای شورای شهر نیز تاکید داشتند بنا بر قانون فعلی نظر شورا این است که افشانی می‌تواند به کار خود ادامه دهد اما از آنجا که نهاد فرادستی شورا، وزارت کشور است، باید وزیر کشور نیز در این خصوص پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران از روش‌های معمول و قانونی برای حفظ افشانی استفاده خواهد کرد، ادامه داد: حتی از استفساریه مجلس شوراي اسلامي هم استفاده می‌کنیم تا روند مدیریت در شهر تهران دچار خلل نشود و امیدواریم ثبات مدیریتی شهری را شاهد باشیم.

ایسنا نیز نوشت: رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به خبرنگاران واحد مرکزی خبر و رادیو به شوخی گفت: رئیس سازمان صدا و سیما نیز با توجه به این قانون باید تغییر کند.

کد خبر 415218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha