همشهری آنلاین: نخستین اجلاس چهارجانبه معاونین روسای ستاد کل نیروهای مسلح ایران، عراق، روسیه و سوریه در بغداد تشکیل و طی آن بر تجمیع امکانات این کشورها برای نابودی تروریسم و داعش تأکید شد.

اجلاس

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار «قدیر نظامی» معاون بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح که در راس هیاتی به عراق سفر کرده است، درباره اهداف و برنامه‌های این اجلاس اظهار داشت: در اجلاس بغداد، ضمن بررسی آخرین وضعیت مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و سوریه، عملکرد کمیته چهارجانبه هماهنگی بین نیروهای مسلح چهار کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: در این اجلاس راهکارهای ادامه فعالیت مرکز هماهنگی‌های چهارجانبه برای تجمیع ظرفیت‌ها تا نابودی کامل تروریسم و داعش در عراق و سوریه مورد تاکید قرار گرفت.

معاون بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: معاونین و روسای ستادهای ایران، عراق، روسیه و سوریه برای تشکیل اجلاس روسای ستاد کل نیروهای مسلح در آینده نزدیک به توافق رسیدند.

مرکز هماهنگی چهارجانبه در سه سال گذشته با تجمیع امکانات و ظرفیت‌های اطلاعاتی، امنیتی و تجهیزاتی از چهار کشور، نقش موثری در مبارزه با تروریسم تکفیری در سوریه و عراق داشته است.

این کمیته از سه سال پیش تاکنون با هدف هماهنگی امنیتی و تبادل اطلاعاتی میان چهار کشور برای مبارزه با گروهک تروریستی تکفیری داعش در عراق و سوریه به شکل متناوب تشکیل جلسه می دهد.

نشست روز شنبه دهم شهریور ماه این کمیته برای نخستین بار در سطح مسئولان عالی نظامی و معاونان ستاد مشترک چهار کشور برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار«قدیر نظامی» معاون بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر «سلیم خلیل حربا» معاون رئیس ستاد ارتش سوریه، سرلشکر «عبدالامیر یارالله» جانشین رئیس ستاد ارتش عراق و ژنرال «امیتراگوف سرگی» معاون کل رئیس ارتش روسیه پس از دیدار با وزیر دفاع عراق، در نشست این کمیته، آخرین راهکار مبارزه با تروریسم به ویژه در سوریه را بررسی کردند.

اعضای این کمیته در سال های اخیر از طریق همکاری امنیتی و تبادل اطلاعاتی موفق به ردیابی تحرکات تروریست ها در مرزهای مشترک عراق و سوریه، انهدام مواضع و به هلاکت رساندن صدها تروریست و همچنین جلوگیری از نفوذ مجدد داعش به عراق و سوریه شده اند.

کد خبر 415207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha