همشهری آنلاین: جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۲ نفر دیگر از اخلالگران بازار تلفن همراه، صبح امروز، ۱۰ شهریور، به ریاست حجت‌الاسلام قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد.

دادگاه انقلاب

به گزارش ایسنا، قاضی موحد در ابتدای این جلسه اظهار کرد: امروز شنبه ۱۰ شهریورماه ۹۷ سومین جلسه شعبه رسیدگی به جرایم اقتصادی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران با رعایت جمیع شرایط و لوازم قانونی تشکیل شده و متهمین به همراه وکلایشان حضور دارند.

وی افزود: نماینده دادستان نیز در این جلسه حضور دارند و جلسه به صورت علنی است و رسمیت جلسه را اعلام می‌کنم.

در ادامه، حسینی نماینده دادستان با حضور در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست مربوط به ۱۲ نفر از متهمان، اتهام این افراد را اخلال در نظام توزیع نیازمندی عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه عنوان کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت به منظور ثبات در قیمت برخی کالاها ارز به نرخ دولتی را در اختیار برخی از شرکت‌های واردکننده قرار داده است که گوشی‌های تلفن همراه یکی از این اقلام است.

نماینده دادستان در ادامه اظهار کرد: فعالیت‌های مجرمانه برخی از افراد باعث شده تا امکان استفاده بهینه از برخی از کالاها در کشور فراهم نشود و برخی معاملات صوری موجب هدررفت منابع ارزی کشور شده و این افراد از طریق افزایش خودسرانه قیمت‌ها و انجام معاملات صوری باعث شدند ارز تخصیص یافته عملا به ثبات قیمت در بازار موبایل منجر نشود.

وی در ادامه به قرائت نام متهمان پرداخت و اسامی ‌آنها را به این شرح اعلام کرد:
۱. حمید میرزایی زرین‌کلاهی بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۵۶، اهل و ساکن کرج،‌ مدیرعامل شرکت خصوصی پارس‌تل قشم، متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۴۷ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال.

۲. علی‌اصغر کاویانی فرزند مسلم بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۳۸،‌اهل و ساکن تهران، مدیرعامل شرکت خصوصی کاریان همراه متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال.

۳. مجید فلاحی فرزند محمد، بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۳۸، اهل قزوین، ساکن تهران، مدیرعامل شرکت خصوصی مدیا پردازش متاهل و با سواد متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال.

۴. محمد مرادی فرزند رضا، بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۶۵، اهل اراک، ساکن تهران، مدیرعامل شرکت خصوصی ارتباط همراه ویژن دارای مدرک کارشناسی، متاهل، متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال.

۵. جعفر بهشتی فروتن فرزند منوچهر، بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، مدیرعامل شرکت خصوصی ایما همراه، متاهل، دارای مدرک کارشناسی،‌اهل و ساکن تهران متهم به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال.

۶. سیدمحمد کاویانی فرزند سیدرسول، بازداشت از تاریخ ۱۵ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۶۳، اهل اراک، ساکن تهران، مجرد و دیپلم ،‌مدیرعامل شرکت خصوصی همراه تجارت بزرگمهر متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۱ میلیون ریال.

۷. فریدون امین آبادی، فرزند محمدعلی بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۳۸، اهل قزوین، ساکن تهران، مدیرعامل شرکت هماهنگ‌پرداز هوشمند، متاهل، دارای مدرک کارشناسی متهم به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۳ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال.

۸. امیرمیثم گیاهی، فرزند حبیب، بازداشت از تاریخ ۱۶ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۶۳، اهل و ساکن تهران، مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گروه آروند، متاهل، دارای مدرک کارشناسی ارشد، متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال.

۹. مسعود میکاییلی گردونی، بازداشت از تاریخ ۱۴ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۴۲، اهل قزوین، ساکن تهران، مدیرعامل شرکت خصوصی رایان‌شناس ایرانیان متهم است به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه.

۱۰. رضا افتخاری فرزند احد، بازداشت از تاریخ ۱۶مرداد ۹۷، متولد ۱۳۵۷ اهل تبریز، ساکن تهران، مدیرعامل شرکت خصوصی پرشین الماس سیستم، دارای مدرک کارشناسی متهم به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه.

۱۱. سیدمهدی یاسینی فرزند سیدحسن، بازداشت با قرار بازداشت موقت، متولد ۱۳۶۳،‌اهل و ساکن تهران، مدرک کارشناسی ارشد، مدیرعامل شرکت خصوصی توسعه اقتصاد توان متهم به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه.

۱۲. فرخ اسکندری‌نژاد فرزند نادر، بازداشت از تاریخ ۱۶ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۴۶، اهل و ساکن تهران، مدیرعامل شرکت دلفا همراه پرداز شرق، متاهل و فوق‌دیپلم متهم به اخلال‌ در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی به صورت کلان با تحصیل وجه.

در ادامه قاضی موحد پس از قرائت کیفرخواست متهمان و اسامی آنها توسط نماینده دادستان ختم جلسه را اعلام و اظهار کرد: این جلسه برای استماع کیفرخواست تشکیل شد و در جلسه دیگر به بررسی اتهامات متهمان با حضور وکلا انجام خواهد شد و وقت جلسه بعدی هم متعاقبا اعلام می‌شود.

کد خبر 415104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha