همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری «رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) ۲» خبر داد.

رزمایش

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2 در آستانه هفته دفاع مقدس از نهم تا 29 شهریور در 32 استان سراسر کشور در حال برگزاری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین توضیح داد: این رزمایش که با سبکی متفاوت نسبت به قبل در حال برگزاری است در ادامه سلسله رزمایش‌های الی بیت المقدس بسیج است که در گذشته برگزار می‌شد.

سردار غیب پرور اضافه کرد: مرحله اول این رزمایش تا ۲۹ شهریور انجام می‌شود و مرحله دوم این رزمایش نیز در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ اقتدار عاشوراییان در پهنه جغرافیایی کشور، امید بخشی به مردم، مایوس ساختن دشمن و کمک به دستگاه هایی است که نیازمند کمک بسیج هستند.

سردار غیب پرور درخصوص نامگذاری این رزمایش توضیح داد: در دوران دفاع مقدس اعزامی داشتیم به نام اعزام سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله (ص) که این رزمایش نیز تحت عنوان «سپاهیان محمد رسول الله ٢» درحال برگزاری است.

وی گفت: بخش عظیمی از این رزمایش شامل اعزام همزمان گروه‌های جهادی است که طی آن هفت هزار نفر در قالب ۱۴ گروه جهادی از دیروز به مناطق محروم و کمتر برخوردار اعزام شده اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در استان هرمزگان و در منطقه بشاگرد فقط ١٠٠ پزشک کار خود را آغاز کرده اند، تصریح کرد: این گروه های جهادی در استان های خراسان شمالی در استان های زنجان، خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند که تاکنون در حاشیه شهر مشهد ١٠ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان رزمایش هزار گردان بیت المقدس در استان های کشور آغاز شده است، گفت: این رزمایش تا ٢٩ شهریور ادامه خواهد داشت و بعد از آن پس از یک توقف حدود چهار روزه، در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس حضور سازمان یافته ٧٠٠ هزار نیروی بسیجی را در میادین اصلی شهرها خواهیم داشت. اوج این تجمع در تهران و با حضور ١٠٠ هزار بسیجی سازمان یافته خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد بسیج در موضوع مبارزه با احتکار نیز اظهار داشت: از حدود چهار هفته قبل در موضوع مقابله با محتکران به میدان آمدیم و بر اساس آماری که امروز دادند، هزار و 171 میلیارد تومان حجم کالاهای کشف شده در این مدت است که بیشترین کشفیات مربوط به آهن آلات و فلزات، مواد خوراکی و بهداشتی و لوازم خانگی است که این کالاها باید با تدبیر مسئولان به بازار بیاید و به دست مردم برسد. ما نه ادعای حل همه مشکلات اقتصادی را داریم و نه ادعای تصدی گری داریم؛ بلکه می‌خواهیم بگوییم با روش های جهادی می‌توان کارها را انجام داد.

وی همچنین در خصوص سرانجام گشت های ایست و بازرسی های بسیج نیز گفت: هشت ماه است طرحی را با نام «اعتلای بسیج» راه اندازی کرده ایم که بخشی از آن شامل گشت های محله محور است و به نظر ما این گشت ها، ایست‌های بازرسی را پوشش می‌دهد. البته ایست و بازرسی را کاملا تعطیل نکردیم، اما معتقدیم که تاثیر گشت‌های محله محور، بیشتر از ایست های بازرسی است و هفته گذشته هم نام خوبی تحت عنوان «شبکه بزرگ رضویون» برای این گشت ها انتخاب شد.

سردار غیب پرور در خصوص یگان فاتحین نیز توضیح داد: فاتحین، بسیجیان نخبه ما در برابر تهدیدات سخت هستند که آموزش های خاصی را دیده اند. این یگان بسیجیان داوطلب و شهادت طلب هستند که برای مقابله با تهدیدات سخت آموزش های ویژه ای دیده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوال دیگری در مورد مکاتبات این سازمان در خصوص کمک به دولت اظهار داشت: دو نامه تاکنون به رئیس جمهوری نوشته ایم که پاراف هم شده اما تا به امروز اقدام جدی صورت نگرفته است. منتظریم تا ستاد اقتصاد مقاومتی طرح های ما را بررسی کند.

وی شعار رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله(ص) ۲ را «وحدت و پیشرفت» عنوان کرد و گفت: بسیج متعلق به نظام است و امروز روزی است که می‌تواند به میدان وارد شود. منتظریم سازوکار ورود ما تعیین شود که البته در بعضی نقاط مثل تعزیرات و شهرک‌های صنعتی منجر به نقش شده است.

کد خبر 415100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha