همشهری آنلاین: عطاءالله صفرپور، هنرمند گرگانی و آخرین بازمانده نسل قدیم سیاه‌بازی ایران صبح روز شنبه ۱۰ شهریور ۹۷ در ۷۳ سالگی درگذشت.

عطا صفرپور

به گزارش هنرآنلاین، صفرپور که در اثر بیماری ریه در بخش مراقبت‌هاي ويژه بیمارستان فلسفی گرگان بستری بود، صبح روز 10 شهریور از دنيا رفت. او در 1324 در گرگان به دنيا آمد و از ۱۳۳۲ با اجرای نمایش «سرباز عیالوار» وارد عرصه تئاتر شد. گرایش اصلی این هنرمند نمایش روحوضی بوده و از او می‌توان به عنوان یکی از برجسته‌ترین سیاه‌بازان ایران یاد کرد. صفرپور از ۱۳۴۶ به عنوان بازیگر وارد رادیو گرگان شد و سپس به عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت کرد.

از ديگر فعاليت‌هاي اين هنرمند فقيد مي‌توان به همکاری با شبكه‌هاي راديويي تهران، جوان و فرهنگ، ساختن بیش از ۵۰ میان‌پرده تلویزیونی آموزشی، ترویجی، کشاورزی و اجتماعي و كارگرداني دو فیلم بلند تلویزیونی اشاره کرد. بازی در فیلم‌هاي سينمايي «ابر و آفتاب» و «دختری به نام تندر» و هنرنمايي در سریال‌های «رسم عاشقی»، «شمشادخان»، «گلشیفته» و فصل چهارم «پایتخت» (در نقش مرده‌شور علي‌آباد) از ديگر آثار كارنامه اوست.

شرکت در دوره‌هاي اول، سوم، پنجم، ششم و هفتم جشنواره نمایش‌های آييني سنتی و دریافت دیپلم افتخار و تندیس، كسب مقام دوم بازيگري در هفتمین جشنواره تئاتر فجر، كسب ديپلم افتخار بهترين بازيگر در بخش جشنواره جشنواره‌ها از دهمین جشنواره تئاتر فجر و... از افتخارهاي زنده‌ياد صفرپور است كه پيكر او صبح روز یکشنبه 11 شهریور از مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی تشييع مي‌شود.

کد خبر 415081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha