جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد حجم ذخایر طلای چین از سال ۲۰۱۶ بدین سو تغییری نداشته است.

چین طلا

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، تا پایان ماه ژوئن حجم ذخایر طلای بانک مرکزی چین ۱۸۴۳ تن معادل ۷۴.۱ میلیارد دلار بوده است. با این حال تحلیل‌گران معتقدند باید نسبت به چنین آماری با دیده تردید نگریسته شود و اینکه پکن واقعا افزایش ذخایر طلای خود را متوقف کرده باشد مساله ای عجیب است. آن‌ها معتقدند جنگ تجاری بین چین و آمریکا و کاهش قیمت طلای جهانی از دلایلی هستند که چین را به خرید طلای بیشتر ترغیب می‌کنند.

فیلیپ کلاکویک- کارشناس فلزات گرانبها- گفت: استراتژی چین احتمالا این است که به آرامی به ذخایر طلای خود بیافزاید چرا که در اختیار داشتن طلا به عنوان یک دارایی با ارزش به منظور متنوع‌سازی اقتصادی می‌تواند پیامدهای داشتن رابطه محدود با امریکا را تا حدی جبران کند.

به گفته نشریه سنگاپوری گ بولین استار، چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان طلا در جهان در حال انباشتن ذخایر طلا برای کاهش وابستگی خود به دلار است.

در سال ۲۰۱۵ بانک مرکزی چین اعلام کرد حجم ذخایر طلای این کشور با ۵۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از ۵۳ میلیون اونس رسیده است. با این حال یکی از دلایل کاهش خرید گسترده طلا توسط چین به اضافه شدن یوان به عنوان یکی از ۶ ارز جهانی توسط صندوق بین‌المللی پول در اکتبر ۲۰۱۶ نیز مربوط باشد.

طبق مقررات صندوق بین‌المللی پول برای آن که یوان به عنوان ارز جهانی به رسمیت شناخته شود باید نسبت ذخایر و بدهی چین در حد مشخصی باشد.

کد خبر 415048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha