همشهری آنلاین: بازیکن ۲۶ ساله تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی اگر فردا بتواند با پیروزی بر ژاپن قهرمان بازی‌های آسیایی شود، از سربازی در کشورش معاف می‌شود.

سون هیونگ مین

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، سون هيونگ-مين با وجود خستگي ناشي از حضور در جام‌جهاني روسيه و البته آغاز رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس، ترجيح داد همراه تيم المپيك كره‌جنوبي راهي بازي‌هاي آسيايي 2019 شود. هدف اصلي او كمك كردن به بازيكنان زير 23 سال كره براي قهرماني در جاكارتا بود؛ افتخاري كه اگر فردا به دست بيايد، يك هدف بزرگ‌تر را براي موفق‌ترين ستاره فوتبال كره محقق مي‌كنند.

پسران كره‌اي هر جاي دنيا كه باشند، بايد حداكثر تا 28 سالگي به سرزمين مادري خود برگردند و 21 ماه زير پرچم كره‌جنوبي خدمت سربازي را پشت سر بگذارند. قرارداد پنج ساله سون 26 ساله دو سال ديگر با تاتنهام به پايان مي‌رسد و او هم مثل همه جوانان كره‌اي چاره‌اي جز خدمت كردن ندارد اما اگر بتواند در بازي‌هاي آسيايي يك مدال طلا براي كشورش به ارمغان بياورد، همراه 19 عضو ديگر تيم ملي فوتبال كره‌جنوبي از خدمت معاف مي‌شود.

كمتر رقابت ورزشي به ويژه فوتبالي در دنيا هست كه قهرماني در آن به سرنوشت يكي از بازيكنان گره خورده باشد. اين ماجرا امسال در جاكارتا براي سرگروه تيم ملي فوتبال كره‌جنوبي پيش آمده و حالا همه در گوشه و كنار دنيا منتظرند ببينند او مي‌تواند قهرمان و البته معاف شود يا نه. به همين دليل هم مديران تاتنهام به ستاره آسيايي خود اجازه دادند راهي جاكارتا شود و با يك مدال طلا، عنوان قهرماني و مجوز معافي از خدمت سربازي به لندن برگردد.

يون چهار سال پيش هم مي‌توانست در بازي‌هاي آسيايي اينچئون در خاك كشورش قهرمان شود اما او آن زمان عضو تيم فوتبال بايرلوركوزن در آلمان بود و اجازه نيافت در رقابتي شركت كند كه در تقويم رسمي فيفا نيست. نكته اينجاست كه رقيب كره در بازي نهايي امسال ژاپن است كه با هدف آمادگي براي المپيك 2020 توكيو با بازيكنان زير 20 سال در بازي‌هاي آسيايي جاكارتا 2018 شركت كرده است.

از اين نظر، بار رواني بردن يا باختن بازي فينال روز شنبه نه روي سامورايي‌هاي جوان كه روي دوش كره‌اي‌هاست كه به لطف تجربه فوق‌ستاره خود در ليگ برتر و ليگ قهرمانان اروپا فقط قهرماني و مدال طلا مي‌خواهند. حالا همه جوانان كره‌اي دوست دارند فوتباليست شوند و با قهرماني در آسيا يا المپيك، 21 ماه خدمت را ببوسند و كنار بگذارند.

کد خبر 414997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha